دکتر و پزشک زیبایی و جراح پلاستیک

۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

به گزارش یورونیوز، این گردهمایی تنها هشت روز پیش از برگزاری انتخابات پارلمان اروپابرگزار شد. هزاران نفر از هواداران حزب لگا بوسیله رهبری ماتئو سالوینی، معاون مبدا وزیر و وزیر کشور ایتالیا داخل یکی از میدان های مرکز خانه دادن میلان تجمع کرده بودند.

رهبران احزاب راست افراطی ۱۱ کشور عضو اتحادیه اروپا در این گردهمایی از دستور کار خویشتن برای کاهش قدرت اتحادیه اروپا و مقابله با ورود پناهجویان سخن گفتند.

صدها تن از مخالفان حزب لگا و دیگر احزاب حق بزدل اروپا همچنین تو نزدیکی محل برگزاری این گردهمایی تجمع کرده بودند. مخالفان احزاب راست بزدل هنگام سخنرانی ماتئو سالوینی فریاد می زدند: «فاشیست ها میلان را ترک کنید!»

وزیر قلمرو ایتالیا درون پاسخ به مخالفانش گفت: «هیچگاه افراط گرا، نژادپرست یا فاشیستی در این بازار جناب ندارد!»

مارین لوپن، رهبر حزب موافقت ملی (جبهه ملی سابق) فرانسه و خیرت ویلدرس، پیشقدم حزب آزادی هلند از دیگر همکاری کنندگان در گردهمایی روز شنبه بودند.

حق گرایان افراطی کشورهای عضو اتحادیه اروپا امیدوارند بتوانند داخل انتخابات پارلمان اروپا که بین روزهای ۲۳ تا ۲۶ مه برگزار می شود تعداد کرسی های خود را در این نهاد تکثیر دهند.

ازدحام احزاب عبث بزدل اتحادیه اروپا تا حدودی دون الشعاع افتضاح رهبر حزب آزادی اتریش قرار گرفت که روز شنبه مجبور به کناره گیری از سمت خویشتن شد. هاینتس کریستیان اشتراخه، معاون صدراعظم اتریش و رهبر حزب آزادی این سرزمین روز شنبه به دنبال انتشار ویدئویی باستانی از او مجبور به استعفاء شد.

تو ویدئوی منتشر شده هاینتس کریستیان اشتراخه داخل حال سودا با محدودیت دیده می شود که خویشتن را از بستگان یک الیگارک روس شناساندن می درنگ. معاون سابق صدراعظم اتریش درون این ویدئو با این بی نظیر در مورد اعطای قراردادهای دولتی در ازای تصرف امن سیاسی مباحثه می یواش.

حزب آزادی اتریش بوسیله دنبال این رسوایی نماینده ای در گردهمایی روز شنبه تو میلان نداشت.

حزب عبث افراطی آلترناتیو برای آلمان (AFD) یکی دیگر از احزاب شرکت کننده درون گردهمایی میلان بود.

خراج آخرین نظرسنجی ها نشان می دهد که ائتلاف احزاب ضایع هراسناک اروپا با محوریت لگا خواهد توانست در پارلمان آینده اروپا چهارمین فراکسیون قدرتمند را تشکیل دهد. این در حالی است که مارین لوپن اطلاع دادن کرده است که حدس الحاق حزب فیدش مجارستان به رهبری ویکتور اوربان، نخست وزیر این سرزمین به اتحاد احزاب راست افراطی وجود دارد.

ویکتور اوربان به نعوظ ظاهر از مواضع ماتئو سالوینی حمایت کرده است. وی کود داده است که پس از انتخابات پارلمان اروپا با وزیر ناحیه ایتالیا همکاری خواهد کرد.

این داخل حالی است که نخست وزیر مجارستان تاکنون هرگونه انبازی با حزب اتفاق ملی فرانسه و مارین لوپن را رگه کرده است.

با اینکه اغلب احزاب ضایع افراطی اروپا با یکدیگر بر ضابطه مقابله با دخول پناهجویان، تضعیف قدرت سندیکا اروپا و استحکام دولت های مرکزی و اسلام ستیزی تفاهم دارند اما برنامه اقتصادی آنها با یکدیگر متفاوت است. امری که ممکن است عایق از شرکت دراز مدت آنها با یکدیگر شود.

بنا به نظرسنجی های انجام شده حزب لگا داخل ایتالیا درون رای گیری هفته آینده زیادترین رای در میان احزاب ایتالیا کسب خواهد کرد. به این ترتیب این حزب احتمالا به بزرگترین حزب ایتالیا درون پارلمان آینده اروپا تغییر خواهد شد.
وب سایت Stack Overflow، پس از بررسی های انجام شده درنهایت شکاف امنیتی را تأیید کرد. ظاهرا داده های کابران عرشه تاثیر این رخنه ی امنیتی استراحت نگرفته است.

مری فرگوسن، معاون مدیرعامل Stack Overflow اعلام کرد: «شکاف امنیتی مربوط به آخر هفته ی گذشته ی Stack Overflow تأیید می شود. بوسیله نظر می رسد این منفذ در تاریخ ۱۱ ماه مه موافق با ۱۷ اردیبهشت ماه سحطی از دسترسی را خلق کرده است».مقاله های مرتبط:برنامه نویسان درون انجمن Stack Overflow بیشتر چه سؤال هایی می کنند؟

فرگوسن در ادامه ی گپ های خود تکثیر کرد: «با بررسی های ارتکاب شده توانستیم سطح دسترسی منفذ ی امنیتی را تشخیص بدهیم. اما نتایج معاینه های ما علامت می دهد داده های کاربران زیر تاثیر استراحت نگرفته است». تحقیق در مورد بریدن امنیتی رخ داده هنوز داخل سیلان است. Stack Overflow گفتگو اضافی در مورد بریدن امنیتی صورت داده، موجب بروز و تاثیرات آن صحبت زیادی مطرح نکرده است. باوجودی که سوالات بسیاری درون مورد رخنه ی امنیتی Stack Overflow مطرح می شود، ولی پاسخی به آن ها داده نشده است.

Stack Overflow در سال ۲۰۰۸ امر خود را آغاز کرد و در حال حاضر ماهانه بیش از ۵۰ میلیون کاربر فعال دارد که از این سایت برای به تعهد پرداخت گذاشتن کد و علم تخصصی خود استفاده می کنند. براساس رتبه بندی سایت ها تو الکسا، Stack Overflow در سیاهه ۵۰ وب سایت محبوب گیتی استراحت دارد.  Stack Overflow توسط اندرسن هورویتز و بزوس اکسپدیشن تک پشتیبانی می شود و در تنخواه گذاری Series D اخیر خود توانست تو سال ۲۰۱۵ رقمی درحدود ۴۰ میلیون دلار جذب سرمایه داشته باشد.  بیشتر بخوانید:هکرها با نفوذ بوسیله ۴۶۰۰ وبسایت، اطلاعات انحصاری و مالی کاربران را سرقت می کنندسازمان NSA احتمالا ابزار جاسوسی خویشتن را بخاطر چینی ها پدیدار کرده استنفوذبه صرافی ارز دیجیتال بایننس و دزدی ۴۰ میلیون دلار بیت کویندریافت رشوه گیری به قیافه بیت کوین در ازای کدهای خزانه گیت هاببرخی از حساب های کاربری درخت سرو Outlook هک شدند
به گزارش خبرگزاری مهر، نامه واشنگتن پست درون گزارشی نوشت: مقامات رسمی آمریکاو مشاوران کنگره می گویند «یلیم پابلت» (Yleem Poblete) از مقامات ارشد کنترل اسلحه و از تندروهای برجسته مخالف ایران در وزارت خارجه آمریکا عزب پس از حدود یکسال تو این جانب استعفا داده است.

واشنگتن پست در این باره نوشت: انتظار می رود کناره گیری وی در هفته های آتی رخساره گیرد.

گفتنی است، وزارت خارجه آمریکا تا کنون بیانیه ای در این خصوص منتشر نکرده است.
آشنایی با نویسندگان بزرگ، ما را به جهانِ آن‌ها نزدیک‌تر می‌کند و طبعاً حساسیت بهتری از آثارشان به مشت می‌دهد. در این اولین پیغام از تبار مقالات «آشنایی با نویسندگان دنیا» می‌خواهیم شما را با نویسنده‌ٔ پرآوازهٔ ژاپنی، هاروکی موراکامی و تو ادامه، سبک نویسندگی و آثارش آشنا کنیم. با ما همراه باشید. حتما بخوانید:کتاب قمارباز اثر داستایوسکی؛ کتابی برای دوستداران ادبیات روسیهکتاب پیرمرد صد ساله ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد؛ رمانی پرهیجان با چاشنی طنزکتاب صد سال تنهایی؛ شاهکاری جاودانه و بی‌بدیل درون داستان جهان

مطالعه‌ٔ آثار نویسندگان انواع دنیا متصل دلربایی ویژه‌ای دارد. خواندن این کتاب‌ها ضمن اینکه ما را با فرهنگ‌ها و دیدگاه‌های متفاوت آشنا می‌کند، تأثیر بسزایی داخل جهان‌بینی و حساسیت ما از رمان دارد که این، به‌دلیل قلم و اندیشه‌ٔ نویسند‌ه‌هاست که آن را درون قالب کلمات به ما نشان می‌دهند. زندگی‌نامه هاروکی موراکامی سبک‌شناسی آثار موراکامی معرفی کردن آثار هاروکی موراکامی زندگی‌نامه هاروکی موراکامی

موراکامی در کیوتوی ژاپن و تو سال ۱۹۴۹ به دنیا آمد. بابا و مادرش آموزگاران ادبیات ژاپنی بودند و البته بیش مقید به سنت‌ها و نزاکت ژاپن. موراکامی ولی چندان علاقه‌ای بوسیله داستان ژاپن نداشت و از سنت‌ها هم فراری وجود.

او در دانشگاه توکیو، داخل رشته‌ٔ ادبیات انگلیسی تحصیل کرد. هاروکی به موسیقی، آن‌هم از جنس جاز، علاقه داشت و همچنان هم دارد؛ تا جایی‌ که داخل جوانی یک کلوپ جاز راه‌اندازی کرد و به کسب درآمد از سیاق آن پرداخت. از دیگر علایق او می‌توان بوسیله ورزش دو اشاره کرد که جزو برنامهٔ روزانه‌اش است. موراکامی، افزون بر نویسندگی، دستی بی آرامی در ترجمه دارد؛ او کتاب‌های زیادی را که معروف‌ترین آنها ناتور دشتِ سلینجر است، ترجمه کرده است. ماجرای نویسنده‌شدن موراکامی

هاروکی موراکامی اولین وهله در سال ۱۹۷۹ دست به خامه شد و نخستین اثرش، «بشنو آواز باد را» نوشت. او داخل همین آغاز کار، چیره به گرفتن جایزه‌ٔ نویسندگانِ تازه‌کار، یعنی گونزو شد. این پیروزی که به مزاج موراکامیِ جوان دلگشا آمده بود و استعدادش را در این بنیان شکوفا کرده بود، انگیزه شد تا کلوپش را بفروشد و به‌صورت موکد و تمام‌وقت به نویسندگی مشغول شود.

او بعدها در تاریخ دیگرش، «از دو که حرف می‌زنم، از چه حرف می‌زنم» درمورد نویسنده‌شدنش نوشت: «حوالی یک‌ونیم بعدازظهر ابتدا آوریل سال ۱۹۷۸ بود. اون روز تویِ استادیوم جینگو بودم… اون روزها استادیوم هیچ نیمکتی نداشت؛ فقط یه چمنزار شیب‌دار بود. تنها روی چمن دراز کشیده بودم؛ آبجوی خنک می‌خوردم و هرازگاهی به آسمان نگاه می‌کردم. بازی اولِ مفارقت بود بین تیم پرستوها و هیروشیما کارپ. یادم می‌آد که دیوهیلتون، توپ‌زنِ مطلع پرستوها وجود. هیلتون از خط چپ زمین توپ زد و قائم در همین لحظه، روحی به سرم زد: من می‌تونم رمان بنویسم.» سبک‌شناسی آثار موراکامی



ریختگی هاروکی موراکامی در نوشتن رمان‌ها و داستان‌هایش، سوررئال یا فراواقع‌گرایانه است. درون این سبک از نوشته‌ها، نویسنده چندان بوسیله واقعیت‌ها پایبند نیست و به‌جای بهره‌گیری از جادو بخاطر فرار از واقعیت‌ها بیشتر از ناخودآگاه خود بهره می‌گیرد؛ به این صورت که به ناخودآگاه خود سفر کرده و به‌جای پیروی از عقل یا حس‌ها، از آنچه که تو ناخودآگاهش می‌گذرد، برای ایجاد شخصیت‌ها و رویدادها بهره می‌گیرد.

به همین دلیل، در آثار نویسندگانی مانند موراکامی که در این سبک قلم می‌زنند، گاه رویدادها و شخصیت‌هایی می‌بینیم که خیلی عقلانی نیستند. موراکامی خویشتن درون این‌باره می‌گوید: «این یک‌جور بداهه‌نویسی آزاد است؛ هرگز طرح نمی‌ریزم. هرگز نمی‌دانم صفحهٔ بعد چطور از آب درمی‌آید. خیلی‌ها حرفم را اعتقاد نمی‌کنند. ولی کیف نگاشتن رمان یا شعر داخل همین نکته است. در مقابل نمی‌دانم سپس چه اتفاقی می‌افتد. غلام به جست‌وجوی نوایی پس از نوای دیگر هستم. گاهی که نخست می‌کنم نمی‌توانم مشت بکشم. مانند آن است که از چشمه‌ای بجوشد. متجاوز غریزی و آسان سیال می‌شود.» حال‌وهوای رمان‌ها

فضای رمان‌ها و حتی داستان‌های کوتاه موراکامی فضایی تاریک و رازآلود و پر از پرسش است که شخصیت‌های آن همواره در تکاپوی یافتن گمشده یا راه‌حلی برای پرسشی هستند. ماجراهای کتاب‌های موراکامی کشش و گیرایی ویژه‌ای دارند که رویت مخاطبان زیادی را در سراسر گیتی به خود فراخوانی کرده‌اند. این به‌دلیل ارتباطی است که مخاطب با آنچه از ناخودآگاه موراکامی نشت کرده و به‌شکل تاریخ درآمده است، مستقر می‌کند. جالب است بدانید موراکامی بیشتر به‌عنوان نویسنده‌ای بین‌المللی شناخته شده است تا نویسنده‌ای محلی که مختص فرهنگ ژاپن بنویسد. از همین رو، مخاطبِ آثار او متعدد از ژاپن و ادب جامعه‌اش دستگیرش نمی‌شود؛ بلکه با مسائلی روبه‌روست که تو همگی جای دنیا دیده می‌شود و قابل‌درک است. نقد به جامعهٔ سنتی ژاپن

درون فدایی آثار موراکامی، نقد به جامعهٔ سنتی ژاپن به‌خصوص در دههٔ ۱۹۶۰ که او دوران جوانی‌اش را درون آن سپری کرده، به‌خوبی دیده می‌شود. در یکی از داستان‌های کتاب «چاقوی شکاری»، یمین بوسیله آن دوروبر اشاره می‌کند و از مشکلات آن زمان می‌گوید: «متشابه هر نسلی همه‌جور آدمی با همه‌جور معیاری وجود داشت؛ ولی فرق بزرگ دههٔ شصت با دهه‌های قبل و بعد این بود که قانع شده بودیم بهره می‌شود بوسیله همه‌ٔ این اختلاف‌ها غلبه کرد.» حتما بخوانید: شناساندن کتاب ما همه باید فمینیست باشیم زنان در آثار موراکامی

زنان در رمان‌های هاروکی موراکامی جایگاهی ویژه‌ دارند. او می‌کوشد حال‌‌وهوا و زندگی زنانی را که گرفتار روزمرگی، اتیکت و سنت‌های قدیمی هستند، توصیف کند. از دلایل محبوبیت موراکامی و آثارش شاید همین دریافتن او از همهٔ قشرهای جامعه باشد. در واقع، او شخصیت‌های اصلی کتاب‌هایش را اگرچه داخل فضای سوررئال می‌سازد؛ اما آن‌ها را از دل جامعه برمی‌گزیند. ازاین‌رو، خوانندهٔ خود را از سنخ شخصیت‌ها می‌بیند و این همان چیزی است که نوشته‌های موراکامی را در دنیا و در جوامع گوناگون محبوب می‌کند. معرفی آثار هاروکی موراکامی

تاریخ پین‌بال۱۹۷۳ دومین اثر هاروکی موراکامی است که پس از موفقیتش با کتاب «بشنو آواز نفخ را» منتشر کرد. او تو سال ۱۹۸۲ کتاب «تعقیب گوسفند وحشی» را روانهٔ راسته کرد و با این تاریخچه بیش‌ از پیش شناخته شد. کتاب، ماجرایی پررمزوراز را روایت می‌کند؛ با این حال، شخصیت‌هایش برای خواننده ملموس و باورپذیر هستند. موراکامی تو این رمان، ژانر معمایی-پلیسی را بوسیله ویژگی‌های قبلی آثارش اضافه کرده و دلربایی بیشتری به کتاب داده است. «جنگل نروژی»؛ عاشقانه‌ای واقع‌گرایانه

پس از سرایت و اقبال عمومی نسبت بوسیله این کتاب، موراکامی که بوسیله نظر از شهرت و گرفتاری‌هایش کوفته شده بود، به‌همراه همسرش راهی آمریکا شد تا پس از مدتی دوربودن از هیاهوی شهرت، دست به خلق یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین آثارش یعنی «جنگل نروژی» بزند؛ اثری که برخلاف دیگر آثارش به واقعیت نزدیک‌تر است. نیستان نروژی یک عاشقانه-نمایشنامه درمورد زوجی جوان است که پس از خودکشیِ یار مشترک‌شان عمر متفاوتی را تجربه می‌کنند. این جای پا به‌دلیل فضای واقع‌گرایانه‌اش بیشتر موردتوجه مخاطبان به‌ویژه ژاپنی‌ها قرار گرفت. جالب است بدانید فیلم این کتاب بوسیله کارگردانی «قطار آن هونگ» درون سال ۲۰۱۰ مصنوع شد. «کافکا در کرانه»؛ کتابی عمیق با رخدادهای غریب

موراکامی پس از جنگل نروژی با نوشتن رمان‌های پرمخاطب و محبوبی متشابه «کافکا در کرانه» و«۱Q84» همچنان در اوج ماند. کافکا در کرانه که ششمین جایزهٔ «فرانتس کافکا» را دریافت کرد، درمورد پسری پانزده‌ساله‌ است که به‌دنبال مادر و خواهرش که در کودکی او و پدرش را ترک کرده‌اند، از مسکن گریختن می‌کند و همچنین درمورد پیرمردی که زبان گربه‌ها را می‌داند. کتاب پر از رخدادهای عجیب است؛ مانند باریدن ماهی، حرف‌زدن با گربه‌ها… تو ادامه، جمله‌هایی لطیف از این کتاب را می‌خوانیم:

«بستن چشمانت هیچ‌چیز را تغییر نخواهد داد. صرفا بوسیله این دلیل که نمی‌خواهی تماشاگر اتفاقات پیرامونت باشی، هیچ‌چیز نهان نخواهد شد. تو واقع، این وعده که چشمانت را باز کنی، همه‌چیز بدتر از قبل خواهد بود. عین دنیا این‌گونه است. چشمانت را باز نگه‌دار. فقط یک افراطی است که چشمانش را می‌بندد. دلمه شدن چشمانت و دریافت گوش‌هایت زمان را متوقف نخواهد کرد.»

«وقتی که طوفان طولانی شود، تو به یاد نخواهی داشت که چگونه آن را دوام آوردی؛ چگونه جان تندرست به در بردی. داخل واقع، تو هیچ‌گاه مطمئن نخواهی بود که آیا طوفان به‌راستی تمام‌شده است. ولی آنچه مسلم است، از طوفان که درآمدی، همان آدمی نخواهی وجود که پا بوسیله طوفان صنع. معنی طوفان همین است.» «۱Q84»؛ رمانی یادآور جای پا ماندگار جورج اورول

«۱Q84» اما بحث‌برانگیزتر از رمان‌های سابق است و این بحث از صیت آن آغاز می‌شود که تحلیل‌های زیادی درمورد آن وجود دارد؛ ازجمله اینکه این شهرت از کتاب «۱۹۸۴» جورج اُوروِل اقتباس شده؛ از این انگیزه که تلفظ Q در انگلیسی مثل مغز ۹ داخل ژاپنی است. این کتاب غصه اثری سوررئال است که به مسائلی مثل مذهب، اجتماع و البته عشق پرداخته است.

از دیگر آثار هاروکی موراکامی می‌توان به «جنوب مرز، غرب خورشید»، «دلدار اسپوتنیک»، «دیدن دختر صددرصد دلخواه درون بامداد زیبای ماه آوریل»، «رقص رقص اپرا»، «سرزمین عجایب و پایان جهان»، «سرگذشت پرنده کوکی»، «چاقوی شکاری» «سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش»، «مجموعه ادبیات اسرارآمیز توکیو»، «پس از تاریکی»، «هیئت دولت مرموز» و «پس از زلزله» اشاره کرد. در دنباله بخوانید: بهترین رمان های جهان؛ ۹۹ شعر خواندنی
گرفتگی کمر از عموم اختلالاتی است که می‌تواند به‌صورت ناگهانی بروز رک کند و معمولا با درد قطعی و ناتوان‌کننده‌ای همراه است. این اختلال اغلب به‌واسطهٔ آسیب‌دیدگی‌های قبلی داخل ناحیهٔ کمر بروز پیدا می‌کند. این مقاله را به نمایش توضیحاتی دربارهٔ این اختلال آزاردهنده اختصاص داده‌ایم. تو کمی از مقاله به معرفی کردن راهکارهای تداوی شوهردار گرفتگی کمر و حرکات کششی مناسب بخاطر بهبود آن پرداخته‌ایم. توضیحاتی هم دربارهٔ انگیزه گرفتگی کمر و راه‌های پیشگیری از آن عنوان شده است. حتما بخوانید:انواع کمردرد و نشانه‌های دردسرساز آندرمان دیسک کمر و روش‌های کنترل درد ناشی از پارگی دیسک۷ سر روزانه که باعث کمردرد می‌شود

انگیزه و علائم گرفتگی کمر

درمان گرفتگی کمر تو ساختمان راهکارهایی برای معقول موقت درد گرفتگی کمر حرکات کششی مناسب برای کاهش گرفتگی کمر درمان‌های بلندمدت گرفتگی کمر

پیشگیری از گرفتگی کمر

احتمال بروز گرفتگی کمر در نسوان باردار، کسانی که بدن‌شان کم‌آب است و کسانی که در طول روز بیشتر مجبور به نشستن هستند و تحرک چندانی ندارند، افزایش پیدا می‌کند، چراکه عضلات کمر این افراد تو مقایسه با دیگران ضعیف‌تر می‌شود. در دنباله قبل از هر چیز انگیزه و علائم گرفتگی کمر را مطالعه می کنیم و بعد به معاینه راه‌های درمان آن می پزدازیم. با ما همراه باشید. علت و علائم گرفتگی کمر

دلیل اصلی ابراز گرفتگی کمر قلیا شدن عضلات این سرنوشت از بدن است و درد ناشی از آن، سپرده به شدت گرفتگی متفاوت خواهد حیات. برای بیشتر افراد معمولا درد شاگرد از این گرفتگی محدود به عضلات کمر می‌شود.



با وجود این، احتمال پاشیدن کردن درد بوسیله قسمت‌های نزدیک بوسیله کمر و ابراز گرفتگی در آن‌ها هم وجود دارد. به‌عنوان شهید بعضا کسانی که از این اختلال رنج می‌برند، دچار گرفتگی پا خواه مشروح ران بی آرامی می‌شوند.

از جمله علائم گرفتگی کمر می‌توان به موارد کوچکتر اشاره کرد: احساس درد و گرفتگی داخل عضلات کمر؛ بغرنج شدن حرکت کردن پس از خم شدن خواه بلند کردن شیئی سنگین؛ درد ناگهانی و شدید کمر؛ درد مزمن کمر؛ عاطفه ضعف درون عضلات کمر، خواه عضلات اندام‌های نزدیک به کمر مانند ران؛ عاطفه درد و گرفتگی گاه‌به‌گاه در کمر؛

نشستن متجاوز یا ایستادن (بدون تحرک) برای مدت تمام می‌تواند باعث شدیدتر شدن درد شاگرد از این گرفتگی شود.

محققان بخاطر مانوس بهتر گرفتگی کمر آن را بوسیله انواع متنوع دسته‌بندی کرده‌اند؛ اختلال بیشتر افراد بوسیله یکی از دو دستهٔ ذیل تعلق می‌گیرد و شایع‌تر هستند: گرفتگی حاد کمر

این نوع از گرفتگی به‌صورت تصادفی و معمولا به‌هنگام بلند کردن شیئی بخصوص یا دگرگونی حالت بدن بروز روبرو می‌کند. گرفتگی حاد می‌تواند درد شدید و محظور تو حرکت کردن را به‌همراه داشته باشد. گرفتگی مزمن کمر

گرفتگی مزمن تو مقایسه با جنس قبل بازهٔ زمانی طولانی‌تری را داخل بر می‌گیرد و با تناوب بیشتری بروز پیدا می‌کند. آسیب‌دیدگی درون ناحیهٔ کمر می‌تواند برای بعضی از افراد آغازگر گرفتگی کمر مزمن و علت آن باشد. علاج گرفتگی کمر در ساختمانی راهکارهایی بخاطر تسکین فوری درد گرفتگی کمر



درد ناشی از گرفتگی حاد و تصادفی کمر بعضا می‌تواند تحمل‌ناپذیر شود. شاید درد ناشی از گرفتگی مزمن به اندازهٔ سنخ دیگر نباشد، اما به‌حدی هست که آرامش‌خاطر را ازتان بگیرد خواه شما را از انجام فعالیت‌های روزانه باز دارد. در دنباله راهکارهایی را شناساندن خواهیم کرد که با استفاده از آن‌ها ممکن است قادر به تسکین درد ناگهانی ناشی از این اختلال باشید: ماساژ

فشار دادن قائم عضله‌ای که تحت‌تأثیر قرار محزون است، احتمال دارد به کاهش گرفتگی و درد کمک کند. برای اینکار باید ۳۰-۶۰ لمحه بر روی عضله‌ای که دچار گرفتگی شده است فشار وارد کنید و بعد از آن، ناحیهٔ اطرافش را به‌صورت دایره‌وار ماساژ بدهید.

فشاری که خبردار می‌کنید باید قرص باشد، ولی نه داخل حدی که دردناک بشود. اگر در ناحیه‌ای که در حال ماساژ دادن هستید، خیز یا تپشی کوچکتر دست‌تان احساس کردید، دیگر فشار مسبوق نکنید. کمپرس سرد و گرم



استفاده از کمپرس سرد و گرم حزن می‌تواند برای کاهش درد ناشی از گرفتگی کمر مؤثر باشد و ترس و گرفتگی عضلات این ملک را بهبود بدهد. وعظ می‌شود از کیسه‌های گرم و سرد به‌طور متناوب مصرف کنید.

روی قسمتی که درد می‌کند، کیسهٔ گرم قرار بدهید و دستور بدهید بیست دقیقه همان جا بماند. سپس کیسه را بردارید و بیست دقیقه به آن ناحیهٔ کمر راحتی بدهید. پس از آن بی آرامی بخاطر بیست دقیقهٔ دیگر از کیسهٔ سرد استعمال کنید. می‌توانید از بطری حاوی آب داغ و کیسهٔ حاوی یخ بخاطر این ترانه استفاده کنید.

کیسه‌هایی که استفاده می‌کنید نباید متجاوز از حد سرد خواه گرم باشند. بهتر است تکه‌ای پارچه خواه حوله دور آن‌ها بپیچید و سپس روی کمر صبر دهید. کاربرد از داروهایی که بوسیله تجویز پزشک حاجت ندارند

داروهای ضدالتهاب غیر استروئیدی‌ای متشابه ایبوپروفن، با وجود اینکه به‌طور آنی درد را کاهش نمی‌دهند، پس از گذشت ۳۰-۶۰ دقیقه پس از مصرف، می‌توانند بوسیله کاهش درد ناشی از گرفتگی کمر کمک کنند. داروهای شل‌کنندهٔ عضلات

در مواردی که گرفتگی عضلات ناحیهٔ کمر بسیار شدید و جدی است، با تجویز پزشک متخصص می‌توان اقدام بوسیله کاربرد داروهای شل‌کنندهٔ عضلات کرد. البته بازهٔ زمانی مصرف این داروها نباید از ۷۲ ساعت بیشتر شود و از این حیث، محدودیت دارند. آب و نوشیدنی‌های الکترولیت‌دار

کم‌آبی بدن می‌تواند جهت بروز گرفتگی داخل ناحیهٔ کمر یا تشدید آن شود (اگر از قبل ابراز پیدا کرده باشد). اگر از این اختلال رنج می‌برید، استفاده آب‌تان را بیشتر کنید. استفاده از نوشیدنی‌های الکترولیت‌دار هم می‌تواند مفید باشد (الکترولیت‌ها تو واقع مواد معدنی‌ای قرین کلسیم، پتاسیم، سدیم و… هستند که درون آب یا مایع دیگر حل شده‌اند). مصرف از فوم رولر



بسیاری از ورزشکاران و افراد عادی، بعد از ادا فعالیت‌های جسمی از فوم رولرها برای کاهش تنگ کردن موجود کنار عضلات و گرفتگی آن‌ها مصرف می‌کنند. فوم رولر بخاطر کاهش گرفتگی کمر هم می‌تواند مفید باشد. البته حتما پیش از استفاده با پزشک متخصص مشورت کنید؛ استفادهٔ نادرست از این مایه می‌تواند باعث آسیب‌دیدگی کمر شود. حرکات کششی مناسب برای کاهش گرفتگی کمر



انجام حرکات کششی رویه دیگری برای کاستن درد شاگرد از این گرفتگی است. معمولا کسی که دچار گرفتگی کمر می‌شود، میلی به لول کردن ندارد، ولی همین اهتزاز شدن ساده و قدری قدم زدن تیمار می‌تواند مفید باشد. حتما بخوانید: بهترین مقیاس خوابیدن برای رفع کمردرد چیست؟

تو ادامه چند حرکت کششی کار کننده برای بهبود گرفتگی کمر را معرفی کردن خواهیم کرد: ژست کودک (Child’s Pose)

برای اجرا این حرکت کششی یوگا، باید زانو‌هایتان را با فاصله از بی قراری روی زمین بگذارید. کمرتان را صاف کنید و بعد بوسیله سمت جلو خم شوید. تا جایی که قفسهٔ سینه روی ران‌های دو پا قرار بگیرد. دست‌ها را صاف کنید و روی زمین بگذارید (آرنج و کف دست باید در تماس با زمین استراحت بگیرند)؛ بلند کردن باسن (Hip lifts)

روی کمرتان دراز بکشید و پا را از تقدیر زانو پیچ کنید (قسمت جلویی پا باید راحت روی زمین باشد). دستان‌تان را اسودگی کنارتان روی زمین بگذارید. پس از آن تکاپو کنید باسن‌تان را چند سانتیمتر بلند کنید. هر چقدر می‌توانید این حالت را حفظ کردن کنید و پس ازآن از قدری استراحت، دوباره همین کار را ۵-۱۰ وعده دیگر تکرار کنید؛ ژست گربه-گاو (Cat-Cow Pose)

چهار دست‌وپا روی زمین قرار بگیرید. دست‌ها باید کاملا صاف و در موازات با شانه‌ها باشند. با کشیدن نفسی عمیق، سرتان را به سمت قفا بیاورید و کمرتان را به سمت داخل قوس بدهید. بعد اجرا بازدم را انجام بدهید و در این حین، با بردن چانه بوسیله جانب قفسهٔ سینه، کمر را به جانب بیرون قوس بدهید.

البته لزوما نباید از این حرکت‌ها استفاده کنید. حرکات کششی دیگر می‌تواند بخاطر بعضی از افراد مفیدتر باشد. فدایی دیگر غم ترجیح می‌دهند، ناحیه‌ای از کمر را که درد می‌کند، روی فوم رولر حرکت بدهند. درمان‌های بلندمدت گرفتگی کمر



طبق توصیهٔ آکادمی پزشکان خانوادهٔ آمریکا، کسانی که از گرفتگی کمر رنج می‌برند، بهتر است برای خلوت درد تا حد امکان از استفاده داروهایی که بوسیله نسخهٔ پزشک احتیاج دارند، خودداری کنند؛ بخصوص داروهایی که جزء مخدرها حساب می‌شوند. در واقع بهتر است ابتدا تمامی راهکارهای درمانی دیگر امتحان شود و اگر نتیجهٔ مطلوب خراج نشد، آخرین گزینه مصرف این داروها باشد.

البته تو بعضی موارد پزشک فنی مجبور به فتوا داروهای شل‌کنندهٔ عضلات برای کسانی می‌شود که از گرفتگی مزمن کمر رنج می‌برند.

آکادمی پزشکان خانوادهٔ آمریکا راهکارهای درمانی بلندمدت زیر را بخاطر علاج گرفتگی کمر پیشنهاد کرده است: دستکاری و ماساژ حرفه‌ای استوانه فقرات (کایروپراکتیک که داخل فارسی بوسیله مهره‌ورزی ترجمه شده است، یکی از روش‌های این حکم است.)؛ ماساژ؛ فعالیت‌های مرتبط با توان‌بخشی یا بازتوانی (مثل ورزش کردن یا فیزیوتراپی)؛ یوگا؛ کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی؛ طب سوزنی؛ تای چی؛ بیوفیدبک (استفاده از ابزارهای الکتریکی برای بررسی راندمان مایه عصبی، عضلات و دیگر قسمت‌های بدن و استفاده از این مفروضات برای درمان بیمار)؛ لیزردرمانی.

گاهی برای رسیدن به بهینه نتیجه بهتر است دو یا چند راهکار درمانی را هم‌زمان با هم استفاده کرد. گاهی هم ممکن است پزشک متخصص علت پا بر جا گرفتگی کمر را اختلال یا بلای ناگهانی دیگری تشخیص بدهد که داخل این صورت با درمان اختلال یادشده، امکان پذیر است وضعیت کمر بهبود پیدا کند.

تغییر در عادات رفتاری، به‌عنوان شهید بازی کردن به‌طور منظم و خودداری از نشستن برای ساعت‌های طولانی، می‌تواند بوسیله اثربخشی بیشتر راهکارهای درمانی معاون یواش. پیشگیری از گرفتگی کمر



وقتی برای اولین وهله گرفتگی کمر بروز صریح می‌کند، احتمال تکرار مجدد آن درون آینده وجود خواهد داشت، بنابراین بهتر است با تو نظر گرفتن تدابیر ارزان از دوباره شدن آن پیشگیری کرد. برای پیشگیری از گرفتگی کمر توصیه‌های تحت را متداول رویت داشته باشید: درون کشش روز از قوز کردن و دیگر حالت‌های نامناسب بدنی استنکاف کنید؛ اگر مجبور هستید در روز زمان زیادی را به نشستن خاص بدهید، به حالت بدن‌تان مداقه کنید که نامناسب نباشد؛ تشکی که برای خواب استفاده می‌کنید، خیلی استوار خواه خیلی درنگ نباشد (چیزی میان این دو باشد)؛ اگر قصد بلند کردن شیئی سنگین را دارید، به کمر ضیق وارد نکنید و به‌جای آن، تنگ کردن را متوجه پاها کنید. سیلان تشخیص گرفتگی کمر



مراجعه به پزشک متخصص و جویا شدن نظر او، می‌تواند بوسیله شما در پی بردن بوسیله سبب پا بر جا گرفتگی کمر دستیار کند. اگر گرفتگی به‌مدت چند روز تداوم پیدا کرد خواه درد ناشی از آن بیشتر شد، حتما به پزشک متخصص رجوع کنید.

روند فرمان پزشک متخصص معمولا به این صورت است که اول معاینه‌ای طاسی روی بیمار ایفا می‌دهد و از او، سؤال‌هایی دربارهٔ سابقهٔ بیماری‌های احتمالی دیگر و دردهایی که درون نواحی دیگر بدن در گذشته تجربه کرده است، می‌پرسد. بعد از آن با استفاده از ام آر آی یا استعمال از پرتوهای ایکس، اقدام بوسیله اسکن و تصویر‌داری از بدن بیمار می‌کند تا بتواند وضعیت عضلات و سیلندر فقرات را مشاهده کند.

نکتهٔ دیگری که بود دارد این است که گاهی افراد پندار می‌کنند هر دردی در ناحیهٔ کمر، به گرفتگی کمر تماس دارد؛ داخل حالی که این نعوظ حلق. درد ناشی از این گرفتگی معمولا بیشتر از چند روز تداوم محسوس می‌کند. خواه آنکه پس از مدتی که تقلیل پیدا کرد، مکرر بروز نمایان می‌کند. با شناخت بهتر علائم گرفتگی کمر می‌توان آن را از سایر اختلالات مزمنی که امکان پذیر است باعث ایجاد دردکمر شوند، متمایز کرد. در امتداد بوسیله چندی از این اختلالات رمز خواهیم کرد: اختلالات مرتبط با دیسک‌های کمر که باعث آسیب‌دیدن مهره‌های ستون فقرات می‌شوند؛ آرتروز و روماتیسم مفصلی (یکی از انواع آرتروز است و با معروفیت آرتریت روماتوئید بی قراری شناخته می‌شود)؛ باریک شدن استوانه فقرات؛ فیبرومیالژیا (نوعی اختلال تو سیستم عصبی مرکزی است و علائمی چون درد، خستگی، بی‌خوابی، افسردگی و… به‌دنبال دارد)؛ اسکولیوز (انحراف و دگرگونی لباس ستون فقرات)؛ اسپوندیلولیستیس (سُر نوشانیدن مهره به سمت جلو و روی مهرهٔ زیرین)؛ شکستگی استخوان. سخن پایانی

داخل سرانجام بوسیله این نکته رمز می‌شود که گرفتگی حاد کمر (گرفتگی شدیدی که به‌صورت تصادفی بروز پیدا می‌کند)، تقریبا همیشه به‌خودی‌خود بهبود پیدا می‌کند. داخل لفظ دیگر، درمان گرفتگی کمر مزمن و کاهش درد ناشی از آن کمی پیچیده و دشوار است و معمولا باید با استفاده از آزمون و خطا، راهکارهای درمانی مختلف را مورد کاربرد فراغت داد و از میان‌شان آن‌هایی را که مفیدتر بوده‌اند، برگزینی کرد. با این تفاسیر چنانچه دردی در ناحیهٔ کمر احساس می‌کنید، تمایز میان این دو نوع و این مسئله را که بخاطر علاج نوع دوم، بهترین کار مشورت با پزشک متخصص است، به‌خاطر داشته باشید. داخل ادامه بخوانید: تقویت عضلات کمر با ۱۰ حرکتی که در منزل غصه می‌توانید انجام دهید

مقالات صوتی کلکسیون صوتی علائم، پیشگیری و تداوی بیماری‌ها سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

9000تومان مشاهده میوه
جاش هادر چند هفته گردنش درد می‌کرد و اخیرا بوسیله این نتیجه رسیده بود که مقداری کشش گردن می‌تواند این درد را ساکت بطی ء. این فرد ۲۸ ساله می‌گفت برای کشش بیشتر گردنش از دست‌هایش معاون گرفته بود که ناگهان صدای شکستن قولنج آن را می‌شنود. اندک از یک روزگار بعد، او را بوسیله اورژانش بیمارستان می‌رسانند؛ درحالی‌که نمی‌توانست سیاق برود و موافق اخبار پزشکان، دراثر پاره‌شدن یکی از رگ‌های گردن و لخته‌شدن خون دچار سکته‌ی مغزی اکید شده وجود. وانس مالکوم،‌ پزشک بیمارستان مرسی درون اوکلاهما و پزشک معالج هادر می‌گوید:او احتمال داشت براثر این حادثه جان خود را از دست دهد. سرخ‌رگ مهره‌ای گردنش بسرنوشت شوم دچار کردن شده بود که یکی از اصلی‌ترین شریان‌های گردن که به‌‌سمت مغز داخل آن جریان دارد.

کازوما ناکاگووا، متخصص عدد و اعصاب می‌گوید:پارگی یا قطع‌شدن سرخ‌رگ مهره‌ای را به‌عنوان عامل سکته‌ی مغزی می‌دانند که افراد ۲۰ تا ۳۰ را تحت‌تأثیر فراغت می‌دهد و به سلامتی فرد ربطی ندارد. شکستن قولنج گردن به‌ندرت بوسیله پارگی رگ منجر می‌شود؛ اما این موضوع بی‌سابقه تیمار نبوده است. مردم باید بدانند درد تصادفی در گردن می‌تواند به‌طوربالقوه نقطه‌ی شروع سکته‌ی مغزی باشد.

مقاله‌های مرتبط:پژوهش‌های جدید تو ارتباط با شکستن مفاصل و انگشتانآشنایی با حمله قلبی و سکته مغزی

جاش هادر ۱۴مارس درون نگرش عمر خود مشغول کار بود که دردی آشنا تو گردنش شروع شد و او سعی کرد آن‌ را تسکین دهد. او می‌گوید:با کشش گردنم نمی‌خواستم قولنج آن را بشکنم؛ اما این اتفاق افتاد. تقریبا پس ازآن از شنیدن صدای شکسته‌شدن قولنج حیات که احساس کردم جانب چپ بدنم درحال بی‌حس‌شدن است. باتوجه‌به تجربه‌ام به‌عنوان مأمور قبلی پلیس، زننده تجسس کردم که آیا صورتم هم درحال‌شل‌شدن است و علائم هشداردهنده‌ی سکته‌ی مغزی را دارم یا خیر. همه‌ی عضلات صورتم خوب حکم می‌کردند؛ به‌همین‌دلیل، فکر کردن کردم شاید عصبم زیرفشار بوده و به‌سراغ کیسه‌ی یخ رفتم. در همین زمان احساس کردم مشکلی دارم. هنگام حرکت به‌سمت آشپزخانه فقط می‌توانستم داخل زاویه‌ی ۴۵ منصب و به‌سمت چپ راه بروم و عملا نمی‌توانستم صاف‌ بایستم.

پدر همسر هادر درعرض چند دقیقه او را بوسیله بیمارستان می‌رساند؛ درحالی‌که شرایطش هر لحظه بدتر می‌شد. حدود نیم‌ساعت پس ازآن که او را به اتاق اورژانس بردند، هادر اصلا نمی‌توانست وضع برود و به صندلی چرخ‌دار نیاز داشت. بعد از سی‌تی اسکن روشن شد او خون‌ریزی مغزی ندارد؛ هرچند موافق اخبار پزشک، دچار سکته‌ی مغزی شده بود و بخاطر رفع لختگی خون باید داروی فعال‌کننده بافتی پلاسمینوژن ستاندن می‌کرد. هادر می‌گوید:به‌یاد دارم آنجا نشسته بودم و حکیم فریاد می‌زد که بخاطر تزریق فعال‌کننده بافتی پلاسمینوژن فقط ۱۲ دقیقه فرصت دارند. اصلا باورم نمی‌شد و انگار جهان روی سرم ویرانه شده بود.

ربکا، همسر هادر، می‌گوید:نمی‌توانستم سکته‌ی مغزی همسرم را باور کنم. فکر می‌کردم شاید مصیبت او مسئله‌ی دیگری باشد. همیشه به او اعلام خطر می‌دادم که قولنج گردنش را نشکند. هادر بسیار کبیر است و این پیشامد باورنکردنی و نوظهور به‌نظر می‌رسد. در تمام طول راه رسیدن بوسیله بیمارستان، تقلا می‌کردم خودم را خشنود کنم که او دچار سکته‌ی مغزی نشده است.

هادر به حصه مراقبت‌های ویژه‌ی پزشکی بیمارستان مرسی نقل مکان شد و بعد از چندین روز به مرکز توان‌بخشی رسول شد. ربکا می‌گوید:باک کرده بودم. با اینکه هادر می‌گفت نگران مُردن نیست، من به‌جای او ناراحت گمان مرگش بودم. درهرصورت، نه‌تنها هادر زنده ماند؛ بلکه با معاون فیزیوتراپی توانست روی پایش بایستد و پس از چند هفته مکرر راه برود.



هادر می‌گوید:قبل از سکته‌ی مغزی تقریبا آدم به‌دردنخوری بودم؛ اما داخل دو هفته‌ی گذشته، توانستم درون امور بناء کمک بیشتری کنم خواه در نگه‌داری از فرزندانم کمک کنم. باوجودآنکه توانایی‌های گفتاری یا شناختی‌ام را از دست نداده‌ام، نشانه‌های سکته‌ی مغزی همراه من است، همچنان مشکل اعتدال دارم و به‌سختی می‌توانم دست چپم را کنترل کنم و دست و پای راستم حسی ندارند.

کازوما ناکاگووا می‌گوید:هادر می‌توانست شرایط به‌مراتب بدتری داشته باشد. سکته‌ای که او تجربه کرد،‌ واقعا مرگ‌بار است. سرخ‌رگ‌های مهره‌ای درون گردن بوسیله مغز متصل می‌شوند و تشکیل سرخ‌رگ قاعده‌ای می‌دهند که نقش بسزایی داخل تأمین خون ساقه‌ی مغز دارند. ساقه‌ی مغز، قلب و روح مغز به‌حساب می‌آید و بدون آن، مغز ما هیچ فعالیتی نخواهد داشت. چنانچه پارگی سرخ‌رگ مهره‌ای روی سرخ‌رگ قاعده‌ای تأثیر بگذارد،‌ سکته‌ی مغزی می‌تواند به اجل خواه کما خواه زندگی نباتی (حالت نباتی جماز) منجر شود.

کیتی مِی، زنی ۳۴ ساله، درون سال ۲۰۱۶ سپس از آنکه به‌خاطر عصب زیرفشار تو گردنش به پزشک کایروپراکتیک مراجعه کرده بود، دراثر سکته‌ی مغزی جان خود را از دست رحم. کالبدشکافی او نشان‌دهنده‌ی پارگی سرخ‌رگ مهره‌ای دراثر دست‌کاری گردن بود. هادر اذعان کرد چند هفته قبل بود که پس از رجوع به متخصص عروق، بدیع فهمیدم چه وضعیت خطرناکی داشته‌ام. طبیب به او گفته بود به‌اندازه‌ی فاصله‌ی دو انگشت به‌هم چسبیده با کما فاصله داشته است. هادر می‌گفت هرگز فکرش را نمی‌کرده شکستن قولنج گردن ممکن است به سکته‌ی مغزی منجر شود. دکتر ناکاگووا نیز می‌گوید با اینکه با موارد قدری از این دست مواجه شده، وقوع آن را کمیاب می‌داند.

متخصصان جامعه‌ی سکته‌ی مغزی همچنان علت پارگی سرخ‌رگ برخی افراد و رخ‌ندادن آن تو سایر انسان را نمی‌دانند؛ بااین‌حال گمان می‌زنند این مسئله به یکپارچگی دیوارهای رگ‌های خونین رابطه دارد که از فردی بوسیله انفراد دیگر متفاوت است. کازوما ناکاگووا می‌گوید:مردم در ۹۹.۹ درصد مواقع قولنج گردن خود را می‌شکنند و مشکلی به‌وجود نمی‌آید.

هادر می‌گوید روزهای شکستن قولنج گردن برای او به‌پایان رسیده و با اینکه گاهی اوقات از رویا ملتفت می‌شود و میل به این کار دارد، خود را کنترل می‌کند و همچنان انجام‌ندادن آن برایش مشکل است. باوجوداین، او قطعا نمی‌خواهد این کار را تکرار یواش.بیشتر بخوانید:با ۱۰ مورد از عجیب‌ترین اختلالات روانی آشنا شوید (بخش اول)مردم پیوسته تحت‌تأثیر افکاری راحتی دارد که از وجودشان بی‌خبر استزبان چگونه روی مغز اثر می‌گذارد؟ورزش چگونه روی حافظه مردم نفوذ کردن می‌گذارد؟ارتباط چاقی با تفاوت‌های مورفولوژیکی مغز

نکته بهداشتی: لرزش دست

این لول غیرارادی دست‌ها در میان‌سالی و سالمندی شایع هستند. داخل بسیاری موارد این لرزش‌ها تهدیدکننده بود نیستند، اما  چنانچه  دچار لرزه شدید دست‌ها شوید، امکان پذیر است حتی  اجرا کارهای ساده‌ای متشابه غذا خوردن، لباس نهفتن یا رانندگی برایتان مشکل شود.

لرزش دست ممکن است درون طی استراحت و عدم فعالیت رخ دهد که میزان آن لرزش مشت در افراد دارای بیماری پارکینسون است . اغلب این لرزش‌های دست درون هنگام استراحت حالتی خلق می‌کند که گویی بی نظیر دارد پول می‌شمارد (انگشت نشانه و شست به سمت هم می‌روند و حرکات چرخشی انجام می‌دهند).  این جنس نوسان دست هنگامی که شروع بوسیله ادا موثر می‌کنید، راکد می‌شود.

لرزش‌های دست که در طی فعالیت عارض می‌دهند، ممکن است وضعیتی (postural) (هنگامی که دست‌ها بازشده و کشیده هستند، ابراز می‌کند)، قصدی (intentional) (هنگامی که دست‌ها برای فرود امدن به هدفی دراز می‌کنید، ایجاد می‌شود) یا مختص کار (task specific) (خلال عمل فعالیتی صریح متشابه نگاشتن رخساره می‌دهد) باشند.