دکتر و پزشک زیبایی و جراح پلاستیک

مایکروسافت در اطلاعیه ای رسمی از به روزرسانی اکسل (Microsoft Excel) با پشتیبانی از داده های زنده ی سفارشی خبر داد. کاربران اکسل دهه ها است که به منظور مسبوق کردن، سازماندهی و تجزیه و انتزاع داده ها از ابزار صفحه ی عریض (Spreadsheet) مایکروسافت یکروز می گیرند و جنس سهل ی داده ها هموار به متن و عدد محدود بوده است.

مایکروسافت هنگام سال های اخیر سعی کرد بهبودهایی در اکسل اعمال یواش تا امتحان ی حکم با آن کیف مقدر شدن تر و استعداد های ارائه شده، کاربردی مرطوب باشند. شرکت ردموندی پیش تر آرایه های حقگو و چند نوع داده ی سفارشی مربوط سهام و جغرافیا بوسیله اکسل افزودن کرده بود؛ بااین حال داخل بوسیله روزرسانی متاخر تمامی کاربران می توانند داده ی عام خودشان را بوسیله عنوان یک داده ی سفارشی، به داخل اکسل وارد کنند.

این یعنی شما می توانید داده ها را در اکسل به قاعده های جدیدی تصحیح و مدیریت کنید، بدون اینکه سردرگم شوید. اکسل امروزه بخاطر مدیریت داده ها رابط کاربری نسبتا سردرگم کننده ای دارد و بوسیله نظر می رسد مایکروسافت در تلاش برای رفع این مشکل است.

به لطف بوسیله روزرسانی جدید از این پس می توانید گوناگون داده ها را در اکسل وارد کنید، نظیر داده ی مربوط به شهر سیاتل؛ سپس می توانید فرمولی ساختن کنید که باعث شود سلولی که ایجاد کرده اید داده های مربوط بوسیله انباشتگی بخانه برگشتن سیاتل را استخراج نرم. این نوع از داده ها برای معتمد فرمان کردن به رویکردی خاص متکی می شوند.

مایکروسافت می گوید در این جنس داده ها، مجموعه ای از داده های ساختارمند به درون یک سلول خاص در اکسل فرستاده می شوند تا دیگر حصه های ورق ی گسترده ای که مشغول امر روی آن هستید، امکان انتقال دادن به آن سلولِ به خصوص را داشته باشند. کاربر نیز می تواند برای به روزنگه داشتن داده ها، آن ها را تازه سازی (رفرش) یواش. برای مثال اگر دانشجویی هستید که روی جدول تناوبی تحقیقات انجام می دهید می توانید برای هر عنصر یک سلول ایجاد کنید و به سادگی داده های مربوط بوسیله هر عنصر را از سلول عام اش بیرون بکشید. 



داده های سفارشی درون اکسل

مایکروسافت در اطلاعیه ی رسمی خود اطلاع دادن کرد زیاد از ۱۰۰ نوع داده ی جدید را به اکسل افزایش می کند که البته این داده های جدید مخصوص مشترکان سرویس Microsoft 365 Personal و Microsoft 365 Family هستند. کاربران اکسل خواهند توانست به لطف داده های درخت سرو Wolfram Alpha تغییرات سهام را پایش کنند، داده ها تغذیه ای را برای برنامه ی رژیم وارد کنند و کارهای بسیار بیشتری انجام دهند. این استعداد ها فعلا برای کاربران اینسایدر (Insider) نسخه ی بتای Office دردسترس فراغت دارند.

نگاهی کلی بوسیله تغییرات جدید اکسل نشان می دهد که داده های سفارشی بیشتر برای تصرف و کارهایی که به صورت روزمره به اکسل متکی هستند کاربرد دارند. مایکروسافت به منظور برقراری ارتباط بین منابع داده و نوع داده تو اکسل از سرویس اختصاصی خودش با معروفیت Power BI مصرف می کند. به لطف این سرویس، کسب و کارها می توانند تنوع بالایی از داده های متاخر را درون اکسل مخبر کنند. داده های موربحث می توانند داده های ترتیبی باشند خواه اینکه به دیگر داده ها یا تصاویر واگذاری دهند.

تصرف و کارها همچنین می توانند سلول های فعلی را بوسیله داده های لینک شده تبدیل کنند تا فرایند تجزیه و تحلیل داده بسیار میسر تر شود. Power BI تنها رویه برای جماز کار کردن این استعداد متاخر تو اکسل زدودن. وقتی که داده بوسیله درون اکسل باخبر می کنید از این پس می توانید داده ی مدنظر را با استفاده از Power Query بوسیله سنخ خاصی از داده تبدیل کنید. فرایند تبدیل شامل اطلاعاتی از فایل ها و دیتابیس ها و وب سایت ها و... می شود. داده های واردشده را می توان پاک کرد و سپس به جنس خاصی تبدیل کرد تا به درون صفحه ی گسترده وارد شود. اگر داده ها را با استفاده از Power Query تو اکسل وارد کنید، می توانید به سادگی داده را ازطریق جوهر پا بر جا اش تازه سازی کنید. 



داده های مخلوق شده داخل اکسل با استفاده از Power BI مقاله های مرتبط:آموزش اکسل از مبتدی تا حرفه ای۱۱ ترفند برای فقره با اکسل

اکسل و Power BI می توانند داده هایی را که از منبع اصلی دریافت می کنند بوسیله نواخت مدیریت کنند و همین موضوع باعث شده است قابلیت جدید اکسل بوسیله نوع دوستی کار کند. اکسل و Power BI موظفند الگوهای موجود در داد ه ها را معارفه کنند، آن ها را بوسیله داده هایی ساختارمند تغییر کنند و درنهایت کاری کنند که داده های مدنظر داخل صفحات فراخ متناسب کاربرد باشند.

داده های جدید Power BI برای تمامی کاربران ویندوزی اکسل که مشترک مایکروسافت ۳۶۵ (آفیس ۳۶۵ سابق) هستند و یکی از پلن های اشتراکی Power BI Pro را همچنین خریداری کرده اند ارائه می شود. داده های Power Query نیز برای مشترکان دردسترس قرار می گیرند. داده های Wolfram Alpha هم اکنون به رخساره آزمایشی برای کاربران اینسایدر آفیس دردسترس هستند و به زودی بخاطر تمامی مشترکان مایکروسافت ۳۶۵ همچنین عرضه می شوند.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی دارید؟بیشتر بخوانید:اسپاتیفای از مرز ۳۰۰ میلیون کاربر فعال عبور کردتحول رابط کاربری ویندوز ۱۰ داخل سال ۲۰۲۱نسخه جدید اندروید پیام رسان آی گپ منتشر شداپلیکیشن های پولی اندروید و آیفون که امروز رایگان شده اند (۸ آبان)با فردی های جدید اپلیکیشن یوتیوب آشنا شوید
  • ۹۹/۰۸/۰۹

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی