دکتر و پزشک زیبایی و جراح پلاستیک

آیا از ابداع تغییرات بنیانی داخل عمر تان می ترسید؟ واقعیت این است که تنها نیستید. خیلی ها مثل شما بیرونی شان می خواهد تغییرات بزرگی درون عمر به بود بیاورند؛ ولی می ترسند. به نشانی مثال شاید بخواهید به بخانه برگشتن دیگری نقل مکان کنید، شغلی را که راضی تان نمی بطی ء رها کنید، بوسیله روابط عاطفی که به ابهام گراییده اند، پایان دهید خواه حتی شرکتی جدید سیاق اندازی کنید. ولی بوسیله دیدن می رسد موانعی به خشکی امدن سر راه تان حیات دارد که شما را از ادا آنها باز می دارد. حتما بخوانید:چطور به خشکی امدن هیجان از جامعه غلبه کنیم؟چطور با ترس از شکست مقابله کنیم؟ترس از دست دادن چیست و چگونه با آن مقابله کنیم؟

تردیدی ازاله کهایجاد تغییرات اساسی و بزرگ می تواند دلهره آور باشد. این تغییرات گاهی درست تو شرایطی که باید انجام شوند تا فرصت های بهتری در عمر داشته باشیم، ما را همان جایی که هستیم پایبند می کنند و اجازهٔ جلو رفتن نمی دهند. این ترس از دگرگونی کاملا طبیعی است، اما کمکی به ما نمی کند. اینکه چطور کنار آن غلبه کنیم واقعا کار آسانی نیست، ولی استفسار هایی در این مطلب مطرح شده اند که شاید پاسخ به آنها بتواند به ما دستیار کند. ۱. درصورتی که این تبدیل را ایجاد کنم، بدترین حالتی که ممکن است اتفاق بیفتد چیست؟



به این تفکر کنید که چنانچه این تغییر را در زندگی تان ابداع کنید، بدترین ائتلاف امکان پذیر چه خواهد بود. البته منظور این نیست که بنشینید و شب و روز به تمام سناریوهای بدی که ممکن است موافقت بیفتد فکر کردن کنید. نیکوترین حکم این است که به مشکلات احتمالی که در نتیجهٔ این دگرگونی ممکن است با آنها روبه رو شوید پندار کنید و بخاطر آنها راه حلی بیابید.

بوسیله نشانی شهید چنانچه به فلان شهر رفتیم و فهمیدیم با آب وهوای آنجا سازگاری نداریم چه؟ بیش خوب، اگر وسواس داریم چرا خانه بخریم؟ فعلا اجاره می کنیم تا ببینیم با آنجا سازگار می شویم خواه خیر. چنانچه جایی که برای عمر انتخاب کرده ایم، بیشتر روزها ابری و ملال انگیز بود چه؟ می توانیم داخل ساختمانی یا محل کارمان از فانوس های جایگزین نور خورشید کاربرد کنیم. با فکرکردن بوسیله مشکلات احتمالی که امکان پذیر است با آنها روبه رو شوید، احتمالا می توانید بوسیله گونه حل هایی بخاطر جلوگیری از سرگذشت شان دست پیدا کنید خواه اگر اتفاق افتادند، آنها را حل کنید. ۲. اگر این دگرگونی را ایجاد نکنم، بهترین چیزی که ممکن است اتفاق بیفتد چیست؟

گاهی اوقات این پرسش همان محرکی است که بخاطر روبه رو شدن با تحول به آن حاجت داریم. خیلی میسر است: اگر از وضعیت موجود ناراضی هستید و احتمالا هر کارگر هم بکنید شرایط تغییری نخواهد کرد، یک گزینش بیشتر ندارید. یاد بگیرید چیزی را که دارید، خودی داشته باشید خواه اینکه شرایط جدیدی را بوسیله وجود آورید. چنانچه نمی توانید تحمل کنید، پس بهتر است به تبدیل تامل کنید؛ درغیراین قیافه همیشه درافسردگیبه سر خواهید سرما. ۳. آیا کسی هست که همگی چیز را بداند؟

روشن است که پاسخ آن منفی است. این یعنی اگر آینده تیره و ترسناک به رویت می رسد، برای همه همین نعوظ است. خواه این تغییر را خلق کنید یا نکنید؛ دانستن اینکه درون آینده چه اتفاقی خواهد افتاد ممکن حلق. بنابراین چنانچه واقعا امتحان کردن چیزی جدید را ضروری می بینید این کار را انجام دهید. ۴. چنانچه این تبدیل را ایجاد نکنم، همه چیز به همان قیافه ابدی خواهد ماند؟

روشن است که این نعوظ نیست. این چیزی است که هنگام تصمیم گیری برای تغییر، باید بوسیله یاد داشته باشید. طبیعت انسان بوسیله نحو ای است که باور دارد هر چیزی که درون عمر به آن خو پژمان است، همیشه تا ابد همان نعوظ جاویدان خواهد ماند؛ اما چنین نیست. حتی اگر این تغییر را ایجاد نکنید، لزومی ندارد، همه چیز همان نعوظ بماند. به نشانی مثال، تخیل کنیم یک فرصت ارزشمند کسب وکار را بوسیله فکر کردن امنیت شغلی کنونی تان مستقل کنید، اما یک سال بعد قربانیِ طرح تعدیل شغلی شرکت تان شوید. شاید غصه کسب وکار جدیدی را نخست کنید و سپس متوجه شوید که رئیس سابق تان از همدستی رفته است و اگر شما مانده بودید می توانستید به جای او منصوب شوید. ولی به این تامل کنید که شاید تیمار این نعوظ نمی شد! همهٔ اینها با ریسک همراه هستند و در هر عارض باید انتخاب کنید که تغییر را ساختن کنید یا خیر. ۵. آیا می توانم بخاطر چیزهایی که افسون شده کرده ام ناراحت باشم؟

مسلما بله. گمان زیادی وجود دارد که تا مدت ها برای زندگی که پشت سر رها کرده اید، احساس ناراحتی کنید. بااین حال حتی اگر عاشق همین عمر فعلی تان هستید، اما تغییری که باید بدهید ضروری است، پس انجامش دهید. شاید قبل از اینکه به طورکامل زندگی جدیدی را شروع کنید، بوسیله اندکی زمان نیاز داشته باشید تا با تغییرات جدید سازوار شوید. اصلا اشکالی ندارد، این فقره طبیعی است. این سست شدن بدان معنا زدودن که تصمیم تان بخاطر ابداع این تغییر غلط بوده است. ۶. اگر همه چیز خوب پیش نرفت، آیا می توانم اوضاع را معتمد کنم؟



این احساس قلق است که شما را از صعود و ایجاد تغییر بازمی دارد. مسلما می توانید همه چیز را دوباره امین کنید. اتفاقا بیشتر افراد در مقابله با مشکلات، خلاق پر حرارت و توانمندتر از چیزی هستند که به نظر می رسد. اذن ندهید این نگرانی شما را از ایجاد دگرگونی بازدارد. مسلما می توانید بهتر از آنکه فکرش را بکنید، اوضاع را دون کنترل بگیرید. ۷. چنانچه اکنون زمانش نیست، پس کی وقت آن می رسد؟

هیچگاه کس شناخت ندارد بوسیله این موضوع اندیشه کند، اما این ذات است که هیچ کدام از ما نمی دانیم چه مدت دیگر زندگی خواهیم کرد. خیلی ها هستند که تصور می کنند عمر طولانی خواهند داشت و هرگز فکر نمی کنند بهتر است همین امروز، تغییرات سلیقه شان را در زندگی ساختن کنند. این نادرست است. هر چه بوسیله سن مان افزودن خیس می شود، باید بیشتر بوسیله این خیال کنیم که می خواهیم ادامه عمر مان را چطور بگذرانیم. شاید این طور فکرکردن ساده نباشد، اما اگر به آن عادت کنید، هر کود که انگیزه هایتان را از مشت می دهید، این افکار شهامتی دوباره برای تغییر بوسیله شما خواهند بخشید. در امتداد بخوانید: انواع تپش از توفیق و را ه های غلبه بر آن
  • ۹۸/۰۳/۱۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی