دکتر و پزشک زیبایی و جراح پلاستیک

هفته ی گذشته یک اسباب آنلاین با نام شاخص کاربرد صاعقه بیت کوین کمبریج یا CBECI تو دسترس عموم قرار گرفت که با هدف برآورد معیار کارمایه موردنیاز بخاطر حفظ شبکه ی بیت کوین به قیافه لحظه ای و نهایتا شمارش ی میزان بی مو مصرف هفتگی این شبکه مدل سازی شده است. درون حال حاضر، محاسبات CBECI نشان می دهد که شبکه ی جهانی بیت کوین بیش از ۷ گیگاوات برق استعمال می درنگ. این استعمال انرژی طی یک سال  به ۶۴ تراوات شایسته کردن می رسد. این معیار کارمایه از کل استعمال برق کشور سوئیس تو همین بازه ی زمانی (معادل با ۵۸ تراوات زمانه) بیشتر بوده است؛ بااین حال، هنوز به کاربرد انرژی سالیانه ی کلمبیا (۶۸ تراوات زمانه) نمی رسد.



استعمال کارمایه سالیانه ی  شبکه ی بیت کوین از ملک سوئیس همچنین پیش گرفته است

روند ی یادشده بدان مجرد است که بیت کوین هم حالا مسئول ۰.۲۵ درصد از استفاده انرژی برق کل جهان است. این انرژی حد رک نگه داشتن طولانی سماورهای برقی انگلستان برای مدت ۱۱ سال است. از لفظ دیگر، در یک برآورد نادیده و در لب حال اندیشه برانگیز دیگر عنوان شده که میزان بی مو تلفات برق تجهیزات الکترونیکی غیرفعال ولی آماده به حکم تو آمریکا هنوز از  چهار موافق مصرف شبکه ی بیت کوین بیشتر است. مایکل راچز، یکی از غم بنیان گذاران CBECI خلال اظهارنظری گفته است:ما می خواهیم از این مقایسه ها بخاطر پیوستن به یک جمع بندی نصیب ببریم. بازدیدکنندگان از سایت می توانند خود تصمیم بگیرند که آمار و ارقام عرضه شده به نظرشان بزرگ است یا کوچک.مقاله های مرتبط:بیت کوین به تنهایی و درون قدر 20 سال، گزند اقلیمی رقم خواهد زدبیت کوین و تاریخ ای که به مرام اصلی سیلیکون اما نزدیک شد

کاملا علنی است که بیت کوین به مصرف مقادیر بالایی از کارمایه احتیاج دارد. حصول کنندگان (یا ماینرها) این انرژی را صرف محاسبات دائمی تو رقیق افزارهایی کامپیوتری می کنند تا شبکه را حفظ کنند و اعتبار نقل و انتقالات در آن را تضمین کنند. با وجود این، مهم است که بدانید این آمار و ارقام تنها براساس ارزیابی نمایش شده اند. مرکز سرمایه گذاری جایگزین کمبریج که خود کنار پروژه ی CBECI نظارت داشته است، دیدگاهی متعادل برنده دارد. این مرکز می گوید:به ماندگی می نبوغ یک برآورد مطمئن درون مورد میزان کاربرد برق بیت کوین نمایش کرد. این برآوردها بیشتر بوسیله یک تصویر دم ای از وضعیت بازار شباهت دارد و  اغلب اوقات اعداد حاصل از یک میزان به کلی با نتایج مولود از مدل های پیشین متفاوت است.

CBECI نیز این حاضر بودن قطعیت را درقالب مدح یک افق ی بالایی و پایینی در برآوردهای خود گنجانده است. کرانه ی پایینی این محاسبات، عددی حدود ۲۲ تراوات ساعت را نشان می دهد؛ درحالی که افق ی فوقانی کمی کمینه از ۱۵۰ تراوات ساعت است (توجه کنید که این آمار و ارقام ممکن است از زمان گستردن یادداشت مهیا بخشی دگرگونی مشهود کرده باشند).



با توجه به فاصله ی این افق ها، باید گفت با یک گستره ی واقعا وسیع مواجه هستیم. این خویشتن دلیلی است که چرا نباید دقت حقیقی این برآوردها را چندان جدی بگیریم. بوسیله عنوان مثال، یک برآورد دیگر از سوی Digiconomist، حکایت از استفاده ۷۰ تراوات ساعتی شبکه ی بیت کوین در هر سال دارد. این عدد، حدود ۶ تراوات ساعت بزرگتر از برآورد CBECI دانشگاه کمبریج است (CBECI در این لینک، به سازوکار و روش محاسبات مربوط به این برآوردها اشاره کرده است که درصورت تعلق می توانید وارسی کنید).

صرف دیدن از اینکه اعداد و ارقام واقعی چقدر باشند، باید اذعان کرد که استفاده انرژی شبکه ی بیت کوین چشمگیر است. نکته ی تامل برانگیزتر اینکه رشد کاربرد انرژی این شبکه پیشدستی کردن درخورتوجهی هم داشته؛ به گونه ای که گاهی اوقات حتی در بازه ی زمانی ۶ ماهه و کمتر نیز صاعقه مصرفی شبکه توانسته تا معیار دو برابر نمو درنگ. این رشد مصرف درون انرژی قطعا با آثار زیست محیطی واضحی همراه خواهد بود. با این حال، باتوجه به نامشخص بودن نوع منابع تأمین انرژی شبکه ی بیت کوین، برآورد دقیق میزان کربن منتشر شده و درنتیجه حجم آثار زیست محیطی ناشی از این شبکه بیش شاق خواهد بود.

متوسط استعمال انرژی این شبکه ی ارز دیجیتال در ازای هر تراکنش همچنین مقادیر بالایی را بوسیله خود اختصاص داده است. الکی دِوریس، یکی از کارشناسان باهم اتحاد کردن نایب تنخواه گذاری PwC می گوید در حال حاضر، تعداد تراکنش های این شبکه به کمتر از ۱۰۰ میلیون واحد در هر سال می رسد. این میزان در مقایسه با حجم ۵۰۰ میلیارد واحدی طاس تراکنش های مالی شبکه ی مالی سنتی واقعا کم است. دوریس برآورد می یواش که میزان استفاده انرژی بیت کوین در ازای هر تراکنش بوسیله تنهایی بیشتر از مجموع استفاده شبکه ی جهانی بانک ها است.بیشتر بخوانید:تعداد دستگاه های خودپرداز رمزارزها در سراسر جهان از پنج هزاره دستگاه گذشتقیمت بیت کوین برای اولین بار در سال ساری از ۱۰ هزاره دلار عبور کردآلودگی کربنی بیت کوین درون قطع شهرهایی متشابه لاس وگاس و هامبورگ استآیا پاول لرو، همان ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین است؟آیا پول سنتی افت می کند و بیت کوین به اوج می رسد؟
  • ۹۸/۰۴/۱۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی