دکتر و پزشک زیبایی و جراح پلاستیک

مطالعه iOS 13

WWDC سال گذشته، جایی بود که iOS 12 توانست پای خود را بسیار از گذشته محکم بگذارد و تامل بسیاری از کاربران را از مشکلات احتمالی اسودگی یواش. امسال، اپل iOS 13 را زمانی شناساندن کرد که همه منتظر تحولات اساسی بودند. یقین های مربوط به این نسخه از جهیز عامل iOS اپل بوسیله اسلوب ای بود که iOS 13 را متفاوت ترین نسخه از سیستم عامل اپل می دانستند. در مشخص منو اصلی، شاید این تغییرات بوسیله چشم نیاید؛ اما کافی است مدتی با این نسخه از جهیز عامل کار کنید تا به تغییرات وسیع ی اپل بخاطر iOS 13 پی ببرید.مقاله ی مرتبط:بررسی iOS 12

iOS 13 طرز خود را از دنیای تبلت های اپل استثنا کرد تا بتواند بیش از گذشته با تمرکز در دنیای موبایل لول کند. ایجاد تجربه ی مفت و خلق کاربری های جدید نکاتی است که اپل درون iOS 13 پاس کرده است. بااین حال، آیا اپل می تواند در رقابت جهیز عامل های همراه بخاطر کسب عنوان بهترین، سربلند خارج شود؟ درادامه، با بررسی زومیت از iOS 13 همراه باشید.  

برای تجربه ی iOS 13 نیاز دارید یکی از مدل های چهار سال اخیر آیفون را داشته باشید. به بیان دیگر، آیفون های ۶ و ۶ پلاس از این بوسیله روزرسانی بی نصیب شده اند و از آیفون های ۶ اس و ۶ اس پلاس و آیفون SE می توانند به آخرین نسخه از جهیز عامل اپل بوسیله روزرسانی شوند. نکته ی مهم این است که اپل فقط چند روز پس از به روزرسانی iOS 13، نسخه ی iOS 13.1 و سپس، iOS 13.1.1 را به دلیل مشکلات کند افزاری عرضه کرد. بوسیله روزرسانی به آخرین نسخه ی سیستم عامل اپل را به همه ی دارندگان آیفون توصیه می کنیم. درباره ی مایه های آیپد، iOS 13 با نشانی iPadOS مجزا منتشر شده است که بررسی آن را درون زومیت خوانده اید.



درکنار ویژگی های مختلف کند افزاری افزایش شده به دستگاه که بوسیله نرم کردن بوسیله آن ها اشاره خواهیم کرد، پایداری بیشتر سیستم عامل و افزودن کارایی آن را شاهد هستیم؛ بوسیله طوری که اپل در رویداد معرفی این نسخه اعلام کرد اجرای اپلیکیشن ها درون iOS 13 دوبرابر زننده شده است تا کاربران راحتی بیشتری امتحان کنند. در iOS 13 اپلیکیشن های اصلی و ثالث تا ۵۰ درصد فضای کمتری را اشغال می کنند؛ درنتیجه تجربه ی کاربران تو نسخه های ۶۴ گیگابایتی آیفون می تواند بهتر از گذشته باشد. با توجه به بهبود های نرم افزاری، اپل توانسته است امتیاز چهره ی فیس آیدی را تا ۳۰ درصد افزایش دهد. این افزایش و بهبود شناسایی تصویر تأثیر بسزایی کنار تجربه ی کاربری گذاشته است و در اولین برخورد، احساس خواهید کرد وسیله چابک تر از گذشته شده است.

داخل زیر غشا iOS 13، تغییرات بیشتری عارض داده است که شاید برای کاربر بازپسین به چشم نیاید؛ اما توسعه دهندگان از آن بهره ی اصلی را خواهند برد. به قیافه سیاهه وار تغییرات iOS 13 عبارت اند از:

 Improved kernel thread schedulerDLYD3 closuresSystem frameworksMore efficient shared cacheImproved background process efficiencyCompiler improvementsCached system stateiCloud optimizationsAsynchronous Metal shadersSwift code optimizationDynamic network switchingReduced memory usage on Super Retina displaysAuto layoutHigh-efficiency memory allocationAPFS cache deleteOptimized FairPlay decryptionLaunchtime daemon throttlingPrioritized pageouts

 

تغییرات پایه ای در iOS 13 به گونه ای نیست که میل داشته باشید تمامی بنچمارک های مربوط را تحت تأثیر استراحت دهد، زیر ابزار بنچمارک از همان الگوریتم های قبلی برای بررسی شیرهدار افزار استعمال می درنگ. درواقع، این تغییرات به تجربه ی کاربر درون استفاده از دستگاه مربوط است؛ یعنی از زمان آنلاک کردن وسیله تا انتخاب اپلیکیشن های متنوع تحت تأثیر iOS 13 فراغت اندوهناک است.

درون این نسخه از iOS، تغییرات بصری چشمگیری اعمال شده است. تو بیشتر تقدیر های نرم افزاری، فونت های بولد و البته بخشی کوچک نم از قبل را تماشایی هستیم. برای مثال، درون زمان مشاهده ی تصویر از گالری، آیکون هایی پایین ورقه به رویه ای نمایش داده شده است که رسیده تصویری عریض تر در گوشی خود تماشایی هستید.عمده ترین نبوغ درنگ افزاری افزایش شده به جدید ترین نسخه iOS 13 حالت تاریک (Dark Mode) است. حالت تاریک بخش مهمی از مجمع اپل را تشکیل داد. این حالت در استفاده ی کاربر مؤثر است و تأثیر زیاد پهلو استفاده باتری، به اختصاص وسیله هایی با ورقه نمایش OLED خواهد گذاشت. در حالت تاریک، بسیاری از پیکسل های صفحه نمایش باثبات هستند؛ بوسیله همین دلیل، زندگی باتری دستگاه بوسیله مراتب بیشتر خواهد بود.



حالت تاریک اپل تمامی اپلیکیشن ها را مافوق الشعاع راحتی می دهد و تجربه ی خوبی بخاطر شما نما می زند. برای دسترسی به حالت تاریک راه های متفاوتی وجود دارد. می توانید در گزینه ی تنظیمات ورقه نمایش این قابلیت را کوشا کنید خواه می توانید در کنترل سنتر با عملکرد لمس سه اتیه تو قسمت نور صفحه نمایش، به این گزینه دست جلوه گر کنید. تصویر پس شالوده هم می تواند سزاوار سرزنش با ساعت طی روز، از حالت هویدا به حالت تیره دگرگونی شود؛ البته این قابلیت بوسیله بعضی از تصاویر جدید پس بنیان در iOS 13 مربوط است و همه ی تصاویر آن را ندارند.





اعمال حالت حالت تاریک می تواند به صورت خودکار حزن انجام شود تا در طول روز و شب از آن استفاده کنید. هماهنگی تمامی اپلیکیشن ها با سیستم عامل دستگاه برای اجرای حالت تاریک مثال زدنی است و تجربه ی خوبی بخاطر کاربر به ارمغان می آورد.



با توجه بوسیله اینکه لمس سه بعدی درون گوشی های جدید آیفون حذف شده است، برای دسترسی به منو سه بعد اینده باید تمام تر از حالت معمولی صفحه عرضه را لمس کنید تا منو معروف به 3D Touch بازشود. این منو در اپلیکیشن های مختلف قابلیت های متنوعی به شما می دهد؛ بوسیله عبارت دیگر، دسترسی های سریع تری بوسیله محتوای تو اپلیکیشن خواهید داشت. دسترسی های کندرو تر با معاون لمس سه اینده باعث شده است دیگر برای اتصال به وای فای خواه دستگاهی بلوتوث، به منو تنظیمات نیازی نداشته باشید. برای این کار کافی است از نوار کنترل سنتر روی گزینه ی وای فای یا بلوتوث لمس سه بعدی ایفا دهید تا منو مربوط برای شما باز شود.



طراحی منو سه گانه بعدی نیز کاملا متفاوت شده است و با گزینه های بهتری روبه رو خواهید شد. البته متن تالیف ها و وزن ی این منو همچنین دون تأثیر قرارگرفته است. یکی از بهینه تغییرات درنگ افزاری که با دیدنش بسیار خوشحال خواهید شد، مدخل افزایش ندا در iOS 13 است. داخل تمامی نسخه های قبلی، افزایش صدا یا تنظیم حالت بی لحن برای دستگاه مستلزم بردباری چند ثانیه آیکون بزرگ در وسط ورق بود؛ اما در حال حاضر، اضافه یا کاهش صوت بوسیله سمت چپ وسیله منتقل شده است و تا اینکه با لمس آن، به راحتی می توانید صدای دستگاه را انتظام کنید. با جابه جایی مفتاح درنظر پژمرده شده بخاطر حالت بی صدا در لبه سمت چپ آیفون، بنر کوچک و ترتیب داخل بالای دستگاه بوسیله شما بانگ می دهد. حقیقتا این مورد سال های سال به عنوان قسمتی عذاب کننده شناخته می شد؛ بوسیله ویژه زمانی که هنگام تماشای ویدئو قصد دارید صدا را کم یا بسیار کنید.



اپل شرکتی محو که صرفا براساس عدد و رقم ورزش کند. این همکاری برای تکثیر کشش زندگی باتری، افزایش حجم باتری را تنها راه محلول ممکن نمی داند؛ بوسیله همین دلیل، جدا از همه بهینه سازی های نرم افزاری و ابدار افزاری، راهکار های دیگری را نیز در نظر گرفته است. با عدول کردن به تنظیمات باتری در iOS 13، سیستم عامل به شما راهکار هایی برای کاهش مصرف باتری پیشنهاد می دهد که با ضربه کوفتن روی هرکدام، بوسیله تنظیمات مربوط راهنمایی خواهید شد. در این میان، گزینه ی جدیدی که بوسیله تنظیمات باتری اضافه شده است، توجه شما را فراخوانی خواهد کرد. با فعال سازی این گزینه، می توانید شب تا بامداد گوشی خود را بوسیله شارژ هموار کنید و ناراحت فرود امدن درصد آن به ۱۰۰ نباشید. به بیان بهتر، با کوشا سازی این گزینه وقتی باتری وسیله درون شبانگاه به ۸۰ درصد شارژ برسد، عملیات شارژ ایستا خواهد شد و بعد در اوایل صبح مجددا ادامه بی پرده می کند تا وقتی از خواب هوشیار شوید. این فرایند بوسیله صورت هوشمند با درس آیفون از اعمال روزانه ی شما انجام می شود. پس درون کشش شب، صبر نیست آیفون به ۱۰۰ درصد شارژ برسد تا با بغرنج OverCharge رو به رو شود. به گفته ی اپل، این ویژگی باعث افزایش زندگی باتری آیفون می شود.



همان وضع که ابتدایی ترین ژست های حرکتی تو حال مهیا بوسیله ابتکار اپل در گذشته لباس گرفته است، متباعد نیست شاهد باشیم هرسال این شرکت نحوه ی مصرف از ژست های حرکتی را دگرگونی دهد. استفاده از ژست های حرکتی داخل سیستم عامل خصوصی آیپد بیشتر به چشم می خورد؛ ولی کاربران آیفون از آن بی بهره نیستند. بخاطر اینکه با سیستم جدید کیبورد و موارد اضافه شده بیشتر آشنا شوید، اپلیکیشن Notes بیشتر از گذشته تحول کرده است. ظاهر نمایش نوت های مختلف در اپلیکیشن Notes متفاوت شده است و دسترسی یا جست وجو در متن ها راحت تر انجام می شود. قابلیت های نرم افزاری بیشتری تو Notes قرار گرفته است تا بتوانید محتوا را بهتر مدیریت کنید. کیبورد متاخر اپل از قابلیت سوایپ پشتیبانی می کند؛ ولی در حال حاضر، این توان منحصرا برای زبان انگلیسی کوشا است و نمی توانید از سوایپ برای زبان فارسی استفاده کنید.

واگذاری بوسیله کیبورد های اموجی با کلیدی مخصوص تعبیه شده ایفا می شود و نیازی نیست مکرر اصطلاح کیبورد را عوض کنید. در صفحه ی جدید کیبورد، اضافه شدن سرنوشت ویژه ی میموجی استیکر را تماشاگر هستید که با معاون میموجیِ ساخته شده می توانید حالت های مختلفی ایجاد کنید.

وقتی قسمتی از متن خود را انتخاب کنید، با لول پینچ کردن سه انگشت می توانید متن را کپی کنید. چنانچه دوباره ارتکاب دهید، متن کات خواهد شد و با عمل معکوس به صورت سه گانه انگشتی، عمل پِیست انجام می شود. البته تو واقعیت، ژست حرکتی با سه گانه انگشت آن غم درون ورقه عرضه گوشی موبایل چندان جالب و کاربردی به نظر نمی رسد؛ چراکه هنگام تجربه با خطای متجاوز اضافی روبه رو بودیم. سوایپ سه انگشتی به سمت چپ یا راست حد ارتکاب Undo و Redo خواهد بود. در تجربه ی کاربری اگر بوسیله این چند عمل حقیقی نیاز دارید، نیکوترین طرز تپ با سه انگشت روی متن انتخاب شده است تا منو تنظیمات بازشود.

به طور کلی، اپلیکیشن Notes از توان های بهتری روزی می سرما که می تواند بیشتر از گذشته کاربردی باشد.



یکی دیگر از اپلیکیشن هایی که در این نسخه از iOS دستخوش تغییرات زیادی شده، اپلیکیشن ریمایندر ( Reminder) است. در تجربه ی iOS 13 به جد می نبوغ گفت رابط کاربری این اپلیکیشن زبر العاده است که می تواند کارایی بوسیله مراتب بیشتری از سال های گذشته داشته باشد. مدیریت فرایند ها و زمان بندی کار ها و تا اینکه گروه بندی آن ها بوسیله راحتی هرچه تمام تیز انجام خواهد شد. در نسخه های قبلی، استفاده از ریمایندر بوسیله گونه ای نبود که تمامی نیاز های شما را برآورده کند؛ اما در حال حاضر، این اپلیکیشن می تواند نیاز شما را بوسیله عارض کامل برطرف درنگ. قابلیت دسته بندی وظایف و ابونمان گذاری در داخل اکوسیستم اپل میان مشترکان ازجمله قابلیت های منحصربه بی نظیر این اپلیکیشن در iOS 13 به شمار می آید.



مدخل Share در iOS یکی از بخش های پرکاربرد داخل فرایند روزمره هر کاربر محسوب می شود. در این قسمت، می توانید فایل خواه محتوا را به اپلیکیشن های دیگر نقل مکان کنید یا در شبکه های اجتماعی به وجه اشتراک مجله بگذارید. این سرنوشت ازنظر ظاهری تغییر و تغییر زیادی کرده و دسترسی به اپلیکیشن های متنوع آسان است. برای پول اعانه گذاری محتوا بوسیله رخساره ایردراپ (AirDrop)، اپل در آیفون های جدید از تراشه U1 بهره برده است که باعث سرعت بیشتر می شود.

ازجمله استعداد هایی که با استعمال از تراشه ی جدید و فناوری UWB ساده می شوند، تعیین موقعیت بسیار دقیق iBeaconها، مسیریابی درون ساختمان، پیداکردن آیفون ها و آیپدهای دیگر فراهم به این چیپ، برگزینی دریافت کننده ی ایردراپ و نبوغ های واقعیت رمزی است. به رخ خلاصه، بسرنوشت شوم دچار کردن Share بیش مدرن تر و کارآمدتر از گذشته شده است.



ارتقای عملکرد داخل تک تک سرنوشت های iOS 13 به چشم می خورد. بخاطر اولین بار در کتاب iOS، سافاری به استعداد دانلودمنیجر مجهز شده است و شما می توانید هرگونه فایلی را به صورت مستقیم دانلود کنید. درون شروع با ورود به سافاری، با ورقه جدیدی روبه رو می شوید که دسترسی های اسایش تری به سایت های پربازدید دارد.

با دانلود هر فایل، بوسیله صورت مستقیم می توانید هوشیار اپلیکیشن Files شوید. قابلیت تغییر پوشه ی دانلود هم دردسترس است تا بتوانید بخاطر دانلود هایتان پوشه ای سلیقه تفویض کنید. البته برگزینی پوشه در تنظیمات دستگاه امکان پذیر است و بوسیله عنوان پوشه ی پیش تخیل در نظر پژمان می شود.





شاید ازنظر قابلیت های نرم افزاری، اپل چندقدمی با دنیای اندروید فاصله داشته باشد؛ اما این را تامین هستیم که با اضافه شدن استعداد های جدید به دنیای iOS، با امتحان ای متفاوت از آن روبه رو خواهیم وجود. قابلیت ثبت دنباله دار اسکرین شات به شما اجازه می دهد درون صفحه هایی که نیاز دارید اسکرین شات به صورت ادامه دار باشد، چند اسکرین شات را باهم ادغام کنید. برای مثال، اگر می خواهید از طاس ورق ی وب سایتی اسکرین شات بگیرید، با این قابلیت می توانید اسکرین شاتی طویل از تمام ورق داشته باشید. این قابلیت در iOS 13 فقط بخاطر کاربرد درون سافاری نقشه کشی شده است. پس از اینکه از کلیدهای ترکیبی زیادکردن صدا و پاور برای ثبت اسکرین شات استفاده کردید، می توانید با برگزینی شمایل و رفتن بوسیله زبانه ی Full Page، از تمام ورقه ی وب سایت اسکرین شات ذخیره کنید. در این بین، دو نکته بود دارد: ۱. اگر بخواهید تا نیم ی صفحه تو اسکرین شات شما راحتی داشته باشد، پس از ثبت باید آن را کراپ کنید؛ ۲. شمایل شما با فرمت PDF داخل Files پس انداز می شود و نه با فرمت عکس در گالری.

از دیگر نکات مربوط به سافاری این است که استعداد اسکریل سریع تیز بوسیله ممارست صفحات وب افزایش می شود تا نه تنها با سوایپ، بلکه با اسکرول سمت چپ نیز بتوانید کندرو نمدار اسکرول کنید.



در اپلیکیشن Photos، تغییرات مثتبی رخ داده است. گویا با صفحه ای مجازی و وسیع روبه رو هستیم که بوسیله آسانی بیشتر می توانیم میان غلظت از تصاویر گشت وگذار کنیم. نحوه و تعداد نمایش تصاویر با نشان مثبت و سلبی قرارگرفته داخل گوشه ی سمت ضایع به راحتی عمل خواهد شد؛ هرچند با دو انگشت نیز این فقره را می نبوغ انجام داد. مدخل دیگری که در این اپلیکیشن برای iOS 13 زیاد بهبود یافته، ویرایش شمایل و ویدئو است. توان های مختلف اضافه شده، به ویژه به ویرایش ویدئو در Photos، برای بسیاری از کاربرانی کارآمد خواهد بود که بوسیله ادوات هایی کندرو و راحت نیاز دارند.

شاید کاربران ایرانی با Messages درون معادل ارسال پیام کوتاه آشنا باشند؛ ولی این اپلیکیشن ابزاری قدرتمند تو قلمرو آمریکا محسوب می شود. در iOS 13 می توانید بخاطر خودتان پروفایل کاربری درست کنید و با کمک میموجی ها، آواتار انتخاب کنید. هنگام کار با این اپلیکیشن، دریافتیم تجربه ی کاربری تغییر محسوسی پیدا نکرده است؛ اما ضربان وجو داخل پیام ها بهتر و سریع تر از گذشته انجام می شود.



یکی دیگر از مهم ترین قسمت های بهبودیافته در iOS 13، اپلیکیشن Find My است. از تغییر کلی بی پرده آیکون اپلیکیشن می قابلیت متوجه شد با تغییرات بیشتری روبه رو هستیم. کریگ فدریگی، نایب مهتر ارشد بخش مهندسی نرم وسایل اپل، در رویداد ترقی دهندگان این قابلیت را شناساندن کرد که درکنار شگفتی و حیرت کاربران و کارشناسان، نگرانی از حریم خصوصی را هم بوسیله همراه داشت. از نگاه کسانی که تمامی اخبار دنیای فناوری را با نگرانی عقب می کنند، قابلیت جدید اپل را می نبوغ هم نوآوری در ابزارهای امنیت فیزیکی و هم خدشه ای داخل حریم خصوصی دانست. توان انحصاری Find My با یکروز گیری از سیگنال های بلوتوث فعال می شود. دستگاه های اپل با کاربرد از این قابلیت حتی در حالت باثبات غم سیگنال ارسال می کنند که مقابل ادعای شرکت، ردگیری آن ها را آسان می نرم. سیگنال های ارسال شده بوسیله دستگاه های اپلی مجاور امکان می دهند موقعیت دستگاه مدنظر را به سرویس های ابری ارسال کنند و درنهایت، کاربر می تواند موقعیت دستگاه خود را حتی تو حالت خاموش هم شناسایی کند.

به نظر می رسد اپل برای بوسیله حداکثررساندن امان استعداد جدید، تمهیدات حرفه ای رمزنگاری را در نظر پژمان باشد. این طور راهکارهایی علاوه پیاده شدن جلوگیری از موقعیت یابی دستگاه های اپلی ازطریق افراد دیگر، دسترسی خویشتن اپل را مسدود می کنند. فدریگی تو خطبه WWDC بوسیله وضوح به ایمنی و ساختارهای قابلیت Find My اشاره کرد. او دراین باره گفت:نکته ی شگفت انگیز آن است که بی مو فرایند ارتباطی بوسیله رخساره نقطه به عمه رمزنگاری می شود و کاملا ناشناس خواهد بود. داخل وفاق جدید، تنها از داده های بیش کم حجم استفاده می شود که روی شبکه ی موجود سوار می شوند و حتی نگرانی درباره ی مصرف باتری و استفاده از ظرفیت داده و حریم خصوصی حیات ندارد.

درهرصورت، این اپلیکیشن قدرتمندتر از قدیم می تواند حاجت بسیاری از کاربران را برطرف یواش.

 



در مقدر شدن بازی، امسال اپل سرویس اپل آرکید را رونمایی کرد. این سرویس به شما امکان می دهد بوسیله بازی هایی دسترسی داشته باشید که درون حالت معمولی دسترسی به آن ها ممکن حلق. با عبث تعهد پرداخت ماهانه، می توانید تعداد زیادی ورزش داشته باشید که ازلحاظ چونی داخل درجه ای خاص محسوب می شوند. درون اهمیت اپل آرکید همین بس که در اپ استور بوسیله گزینه ای اختصاص در پایین ورق تبدیل شده است و ازاین پس، بخاطر دسترسی بوسیله جزء به روزرسانی های درنگ افزاری باید از گزینه ی پروفایل کاربرد کنید که کمی بدمسیر است.

در iOS 13 امکان اتصال دسته ی پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان فراهم شده است تا تجربه ی متفاوتی از بازی کسب کنید. البته ناگفته نماند به آیفون خویشتن می توانید ماوس همچنین همواره کنید.

متناسب ذکر است اپل پس از مدت ها، قابلیت استعمال از اپل آیدی بوسیله عنوان یکی از گونه های ثبت نام داخل سرویس و اپلیکیشن های مختلف را رونمایی کرد. شما با این نبوغ می توانید همانند استفاده از جیمیل، با دستیار اپل آیدی خود از سرویس های متنوع استعمال کنید؛ البته این قابلیت مستلزم همکاری توسعه دهندگان مختلف است. این را هم فراموش نکنید که ایمیل شما دراختیار سرو راحتی نخواهد گرفت و مایه شما از ایمیل هایی نامشخص به رخساره اتفاقی استعمال خواهد کرد.

iOS 13 اپل نکات زیاد جالبی دارد که امتحان ی متفاوت تازگی در مقایسه با iOS 12 رقم می زند. اپل داخل iOS 12 پایداری را به جهیز عاملش آورد تا تعداد زیاد زیادی از کاربران آیفون خود را به جدید ترین نسخه به روز کنند؛ ولی تو iOS 13 ارتقای امتحان ی کاربری رجحان کوپرتینویی ها بود. iOS 13 کامل ترین تجربه از اکوسیستم بی نظیر اپل خواهد بود که هر کاربری می تواند به مشت آورد. دیدگاه شما درباره ی iOS 13 چیست؟بیشتر بخوانید:زمزمه های جایگزینی تراشه U1 به جای بلوتوثقابلیت عکاسی دیپ فیوژن همراه با نسخه بتا iOS 13.2 از راه رسیدبهترین هدفون بی سیم کدام است؟ مقایسه سرفیس ایرباد با رقبااپل دومین به روزرسانی iOS 13 و iPad OS 13 را منتشر کرد
  • ۹۸/۰۷/۱۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی