دکتر و پزشک زیبایی و جراح پلاستیک

برنامه های بلندپروازانه ی اوبر برای گونه اندازی سرویس تاکسی هوایی شهری بوسیله لطف استارتاپی بی شهرت ونشان و ثروتمند پیشدستی کردن پژمان است. این شرکت گفته است بیش از یک دهه با Joby Aviation، مشارکت کوشا در مرزوبوم ی هوافضا و مقاوم در کالیفرنیا، روی هوانوردی الکترونیکی فقره کرده است. Joby Aviation اولین همکاری متعهد بوسیله زمان بندی افراطی اوبر برای رونمایی سرویس تاکسی پرنده اش تا سال ۲۰۲۳ است.

Joby محصول ذهن مخترعی با شهرت جوبن بِورت است؛ کسی که شرکت مذکور را درون سال ۲۰۰۹ تأسیس کرد. Joby تا سال ۲۰۱۸ شرکتی بی نام بود؛ اما وقتی بوسیله رخ بی خبر گیرانه ای اخبار کرد از تنخواه گذاران مختلفی ازجمله اینتل و تویوتا و جت بلو (JetBlue) صدمیلیون دلار جمع آوری کرده، شرایط تغییر کرد. سرمایه گذاری ها بوسیله توسعه ی مالی معیار ی ابتدایی از تاکسی های هوایی Joby کمک کرد که در حال انجام پروازهای آزمایشی در فرودگاه خصوصی این همدستی در کالیفرنیای شمالی است.

مقاله های مرتبط:اوبر از پهپاد جدیدی با طراحی معنوی متفاوت برای تحویل غذا رونمایی کردآیا سرویس هم پیمایی اوبر می تواند ناجی این شریک شدن باشد؟



برخلاف سایر شرکت ها که بی قراری اکنون در حال پیدایش هواپیماهای الکتریکی عمودپرداز (eVTOL) هستند، Joby سازوکار و فناوری های به کاررفته در پروژه ی خویشتن را مکتوم نگه داشته است. پشیز رندرهای منتشرشده از این محصول هواپیمایی عاری سرنشین را با ۱۲ چرخانه (روتور) نشان می دهد که کابین آن برای چهار سرنشین جا دارد. بااین حال، سخن گوی باهم اتحاد کردن مذکور، پیش تر هشدار داده حیات محصولی که Joby مبتلا کار روی آن است، محصولی کاملا متاخر خواهد بود. شریک مذکور تاکنون تصویری از نمونه ی اولیه ی این هواپیما منتشر نکرده است. 

درون سال ۲۰۱۸، بلومبرگ مقاله ای از Joy منتشر کرد که تو آن به جزئیات جالبی درباره ی پروژه ی این شرکت رمز شده بود. در این مقاله آمده است:ما دو نفر اولیه گزارشگرهایی بودیم که نسخه ی آزمایشی از نمونه ی مقدماتی ای را مشاهده کردیم که «راشل» صیت پژمرده است؛ زیرا چندین نفر از سازندگان زنِ آن [هواپیما] تا بوسیله امروز از این نام [برای هواپیما] مصرف کرده اند. خلبان برخاستی عمودی را مدیریت کرد و [ما] ۱۵ دقیقه درون محیط ودیعه ای به طول ۱۵ مایل تصعید کردیم و به سلامت فرود آمدیم. پلتفرم تاکسی که قدرت خود را بدهکار موتورهای الکتریکی و نرم وسایل کنترلی مرموز است، فناوری بین هواپیماهای کوچک و نوع بدون سرنشین است و هنگام برخاستن از زمین می تواند یمین به بالا پرواز یواش. این پرنده می تواند با سرعتی دوبرابر بالگرد پرواز کند و عزب به معادل ی کلونی از زنبورها صدا داشته باشد. جوبن بِورت می گوید روزی هزاران فروند از این کابین های فلکی مردم را بین شهرها جابه جا خواهند کرد و ترافیک [فلکی] سنگین تر از ترافیک متعارف [روی زمین] خواهد بود.



اوبر می گوید قرارداد تجاری چندین ساله ای با Joby توشیح کرده است که بوسیله انگیزه آن، درخت سرو تاکسی هوایی بدون سرنشین سریع، ایمن، تامین و مقرون بوسیله صرفه را برای بازارهای منتخب راه اندازی خواهد کرد. هیچ یک از همکاری ها شرایط قرارداد را فاش و درباره ی این موضوع اظهارنظری نکرده اند که آیا پولی بین آن ها مبادله شده است خواه خیر. آن ها نقش خود را در این مسیر ترسیم کرده اند. Joby تاکسی های فلکی الکترونیکی را تأمین و اداره خواهد کرد و درمقابل، اوبر با کنترل ترافیک هوایی، ساخت پدهای فرود، یکدلی جهیز به حمل ونقل زمینی و شبکه ی حزن پیمایی خویشتن (ride-share)، تاسیساتش را به سیاق ای بازبینی می نرم که مشتریان دستور یابند به جای استفاده از سرو تاکسی رایج زمینی، سامان های پرنده را دربست کنند.

اوبر پیش نم تصاویر مربوط بوسیله معیار مفهومی هواپیمای خودش را منتشر کرده است؛ اما این غول صنعت حمل و نقل می گوید برای برآورده کردن مشخصات فنی این وسیله، ازجمله موتورهای الکتریکی، دامنه ی نویز پایین، برخاست عمودی و قابلیت های فرود بوسیله پشت شرکایی است که بسته بوسیله تقاضای درخت سرو اوبر، حجم تولید را تا دهکده ها هزار هواپیما افزایش دهند. Joby، تنها سازنده ای نیست که با اوبر انبازی می کند و اوبر پیش تر همچنین از ۶ شرکت هوافضای دیگر، یعنی Jaunt ،Embraer ،Pipistrel ،Karem Aircraft ،Aurora Flight Sciences و Bell نام بازداشت است که در حال کار روی استاندارد ی اولیه ی هواپیماهایی هستند که قرار است لخت از درخت سرو تاکسی هوایی اوبر باشند.

بورت، مدیرعامل Joby Aviation’s، گفته است اعتقاد دارد تاکسی های آسمانی مسافران را پنج برابر زننده تیز از رانندگی معمولی به مقصد می رسانند و تجمع موجود داخل شهر را کاهش می دهند و بوسیله تحول و دگرگونی در مدل های پایدار ترانزیت شتاب می بخشند. اون در بیانیه ای اخبار کرده است برای رسیدن به درخت سرو اوبر سست شدن زده است.اریک آلیسون، مهتر انبازی Elevate، شرکت Joby را به نشانی رهبری پیشرو تو فناوری حقیقی ای تمجید کرد که هدفش مدل سازی وسایل نقلیه ای با توانایی ساختن سرویسی مصون و بی سروصدا و مقرون به صرفه برای مسافران هوایی اوبر است.



البته شرکت های یدکی ازجمله خود Joby سال ها وعده ی ساخت هواپیماهای انقلابی جدیدی داده اند؛ ولی یا پروژه هایشان بوسیله تأخیر افتاده یا وعده های پیشینشان محقق نشده است. کیتی هاوک، ماشینی پرنده که لاری پیج، شالوده گذار گوگل از آن امان می کند، داخل میانه ی گزارش های مربوط به نیستی و آتش سوزی باتری، داخل حال سازمان دهی مجدد و بازگرداندن تنخواه ها به سرمایه گذاران است.

داوران هنوز به این نتیجه نرسیده اند که درخت سرو تاکسی آسمانی برپایه ی هواپیماهای الکتریکی عمودپرواز سهم چشمگیری در نسل بعدی سیستم های حمل و نقل خواهد داشت خواه سرویس مذکور روزنه ای برای افراد ثروتمند به مشیت فرار از شلوغی های سطح خیابان خواهد حیات یا خیر؟بیشتر بخوانید:اوبر به خاطر مشکلات امنیتی، مجوز فعالیت درون لندن را از دست داداوبر برای تکثیر امنیت، صدای تو خودروهای خویشتن را ضبط می کندناسا هواپیمای برقی Maxwell X-57 را به عرضه گذاشتضرری که اوبر در سه ماهه اخیر متحمل شده، پایین برنده از انتظارت بوده استاوبر از پهپاد جدیدی با طراحی ظاهری متفاوت بخاطر تحویل غذا رونمایی کرد
  • ۹۸/۱۰/۰۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی