دکتر و پزشک زیبایی و جراح پلاستیک

اپل اخبار کرد که اجازه ی بوسیله کارگیری ۱۶ رابط پروگرام نویسی کاربردی (API) وب را در سافاری صادر نمی کند. شرکت اعتقاد دارد این رابط ها با ساختن پروفایل اختصاصی از اقدام و سابقه ی فعالیت کاربر (Fingerprint)، حریم خصوصی آن ها را ترساندن می کنند. فناوری هایی که به خاطر تهدید حریم خصوصی ازسوی اپل رگه شدند، شامل موارد زیر می شوند:Web Bluetooth: به وب سایت ها امکان می دهد تا به وسیله های مجاور مجهز به Bluetooth LE هموار شوند.Web MIDI API: به وب سایت ها امکان می دهد تا به مایه های MIDI دسترسی داشته باشند.Magnetometer API: به وب سایت ها امکان می دهد تا به داده هایی پیرامون راسته مغناطیسی اطراف کاربر دسترسی پیدا کنند. این داده ها توسط حسگرهای مغناطیسی دستگاه کاربر عرضه می شوند.Web NFC API: بوسیله وب سایت ها امکان می دهد تا با استفاده از ابزار قرائت کردن NFC با برچسب های NFC مناسبت قرص کنند.Device Memory API: امکان محاسبه ی حدودی حافظه ی مایه کاربر را به وب سایت می دهد.Network Information API: اطلاعاتی پیرامون اتصالی می دهد که مایه بخاطر ربط با شبکه استفاده می کند. به علاوه این امکان را ایجاد می درنگ که درصورت تغییر اتصال اینترنتی کاربر، بوسیله اسکریپت ها معارفه رسانی شود.Battery Status API: امکان دریافت اطلاعات شرایط باتری دستگاه کاربر را به وب سایت می دهد.Web Bluetooth Scanning: به وب سایت ها امکان می دهد تا هوا پرگیر دستگاه را برای معلوم کردن تجهیزات دارای Bluetooth LE اسکن کنند.Ambient Light Sensor: وب سایت ها با مصرف از آن می توانند سطح روشنایی تلالو محیطی اطراف وسیله کاربر را با استفاده از حسگرهای داخلی وسیله دریافت کنند.HDCP Policy Check extension for EME: به وب سایت ها امکان می دهد تا چارچوب های HDCP را مطالعه کنند که در پخش محتوای رسانه ای و استریم کاربرد می شود.Proximity Sensor: وب سایت می تواند با استفاده از این رابط، داده هایی پیرامون بور ی دستگاه کاربر با یک بدنه مجاور گرفتن کند که توسط حسگر مجاورت وسیله ارائه می شود.WebHID: به وب سایت امکان می دهد تا اطلاعاتی پیرامون دستگاه های محلی HID (مخفف Human Interface Device) جمع آوری کند.Serial API: امکان نگاشتن و خواندن داده را در رابط های سریالی به وب سایت می دهد. این رابط ها عموما توسط دستگاه هایی همچون میکروکنترلرها و پرینترهای سه بعدی استفاده می شوند.Web USB: این رابط برنامه نویسی امکان وابستگی وب سایت با دستگاه های متصل به پورت USB را مجهز می یواش.Geolocation Sensor: نسخه ای مدرن تر از رابط برنامه نویسی کاربردی Geolocation API که امکان دسترسی بهتر به داده های جغرافیایی را بوسیله وب سایت می دهد.User IDle Detection: رابط کاربری که به وب سایت امکان می دهد تا توقف فعالیت کاربر را معارفه نرم.رابط های برنامه نویسی به اعلان کننده امکان می دهند تا بخاطر هر کاربر اثر انگشت آنلاین بسازد

اپل ادعا می یواش که ۱۶ رابط بالا، به تبلیغ دهنده های آنلاین و انتزاع گرانبها داده امکان می دهند تا اسکریپت هایی برای خلق کردن یک پروفایل اختصاصی از هر کاربر و وسیله های او، ترقی دهند. تبلیغ کننده های دیجیتال عموما اسکریپت های کوچکی را برای ساختن یک اثر انگشت منحصربه فرد برای کاربر به امر می گیرند که در مرورگر او پیاده می شود. اسکریپ ها فعالیت استاندارد ثابتی دارند و از API رایج وب خواه توان های مد یک مرورگر روزی می برند. آن ها بعد با دریافت خاصیت رابط پروگرام نویسی، معلومات موردنیاز خود را جمع آوری می کنند. 

هر کاربر وب سایت، مرورگر و جهیز عامل منحصربه فرد خود را دارد و پیکربندی جهیز ها نیز با هم تضاد خواهد داشت. درنتیجه پاسخی که از جانب هر کاربر به رابط برنامه نویسی ارسال می شود، منحصربه فرد خواهد حیات. اعلان کننده ها با کاربرد از همین خاصیت منحصربه بی تا (مشابه به اثر انگشت) و خیساندن آن با دیگر داده های منحصربه فرد کاربر از منابع داده ای متفرقه، به نوعی شخصیت هر فرد را به منت خبر می کنند.



داخل سه گانه سال گذشته، استفاده از اثر انگشت آنلاین کاربران بوسیله ابزار مرسومی برای تبلیغ دهنده ها تحول شد تا کاربران را به قرار در راسته تبلیغات آنلاین و محصولات فناورانه، ردگیری کنند. مصرف از معلول انگشت از آنجایی فراز گرفت که مرورگرها بوسیله نرم کردن قابلیت هایی سبب جلوگیری از ابزارهای ردگیری دیگر توسعه دادند. کوکی های ثالث شخص که قبلا برای ردگیری کاربران استفاده می شدند، امروز دیگر کارایی زیادی ندارند.

برخی از ترقی دهنده های مرورگر، ابزارهای مقابله ای را توسعه داده اند تا فعالیت های ساختن اثر انگشت از سابقه ی کاربر را ایستا کنند. برخی رویکردهای متداول که از نبوغ های مشهور وب استفاده می کردند (مانند فونت و HTML5 canvas و WebGL) اینک در بسیاری از مرورگرها عقد می شوند، ولی هنوز سهم مهم ای از ابزارهای ابداع جای پا انگشت آنلاین کاربر، به فعالیت خود دنباله می دهند. به علاوه، با افزودن شدن APIهای جدید توسط سازنده های مرورگر بوسیله ساختار طاسی مرورگرها، ابزارهای جدیدی هم برای ردگیری کاربران توسعه پیدا می درنگ.

درحال حاضر اپل ۱۶ رابط دستور کار نویسی پشته را به نشانی بدترین تهدیدها میوه حریم مخصوص کاربران مطرح می درنگ. البته به هرحال آن ها گفته اند که چنانچه هریک از رابط ها، قابلیت های ابداع جای پا انگشت را درون کدهای زیرساختی خود کاهش دهند، شاید مجددا بخاطر ورود به سافاری مجوز پیدا کنند. اپل در بیانیه ای اطراف غرض جدید گفت: «اولیه خط دفاعی WebKit درون برابر ساختن اثر انگشت آنلاین این است که قابلیت های وب با امکان افزودن احتمال ایجاد اثر انگشت را داخل مرورگر پیاده سازی نکند. این استعداد ها، هیچ رویه امنی هم برای نگاهداری از کاربر ارائه نمی کنند».

اپل از سال ها پیش، از رابط های برنامه نویسی متعددی داخل سافاری پشتیبانی می نرم. آن ها ادعا می کنند که تو به روزرسانی های متعدد، توانایی APIهای باستانی بوسیله ساختن اثر انگشت از اقدام کاربر را کاهش داده اند. در ادامه، برخی از فعالیت های اپل در این مسیر را می خوانید:مقاله های مرتبط:آیا اپل قراول حقیقی حریم خصوصی کاربران استچطور از امکانات مرورگر سافاری برای حفاظت از حریم خصوصی مصرف کنیمحذف پشتیبانی از فونت های اختصاصی. یعنی فونت های یکسانی برای تمامی کاربران یک سیستم مشخص نمایش می شود.حذف مفروضات بوسیله روزرسانی کند افزاری جزئی از رشته ی اطلاعاتی کارگزار کاربر. این رشته اکنون عزب با دگرگونی نسخه ی پلتفرم و مرورگر تحول می کند.حذف برچسب Do Not Track که به انزوا بوسیله عنوان یک المان بخاطر ساختن اثر انگشت استفاده می شد. درنتیجه کاربری که آن را فعال کرده بود، یک مشخصه ی منحصربه فرد داشت.حذف پشتیبانی از افزونه ها در سیستم عامل مک. البته شاید درون فضا های دیگر از افزونه پشتیبانی شود. سافاری داخل iOS هم هیچگاه گاه از افزونه پشتیبانی نکرده است.التماس مجوز از کاربر برای رخصت اعطا کردن به وب سایت برای دسترسی به Orientation/Motion API تو دستگاه های موبایل. چون حالت فیزیکی دستگاه و حسگرهای حرکتی را می قابلیت برای خلق کردن جای پا انگشت به فقره گرفت.جلوگیری از ساختن اثر انگشت با دریافت معلومات از دوربین ها و میکروفن های متصل به مایه کاربر که با حذف رابط پروگرام نویسی WebRTC انجام شد.

تصمیم جدید اپل برای مرورگر اختصاصی، اگرچه تمرکز بالای شرکت را روی حریم مخصوص کاربران نشان می دهد، ولی شاید داخل عملکرد برخی از وب سایت ها اختلال ابداع درنگ. بوسیله هرحال کوپرتینویی ها قدیم نشان داده اند که حریم خصوصی کاربر را درون اولویت مقدمه خویشتن در دستور امر فراغت می دهند و شاید از تأثیر به خشکی امدن تجربه ی کاربری او هم ابایی نداشته باشند.بیشتر بخوانید:علاوه کنار جنبش تاک، ۵۳ اپلیکیشن iOS دیگر به کلیپ بورد دسترسی دارندباج افزارها به بزرگ ترین کابوس زنهار آنلاین شما تبدیل می شونداپلیکیشن های پولی اندروید و آیفون که امروز رایگان شده اند (۹ آماج)ابزارهای جدید اپل به ترقی دهندگان امکان می دهند افزونه های کروم را به سافاری منتقل کنندهک کردن چیست؟ معرفی، انواع و همگی آنچه باید بدانید
  • ۹۹/۰۴/۰۹

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی