دکتر و پزشک زیبایی و جراح پلاستیک

بوسیله گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از آی ای نوشت: آزمایش تشخیصکووید-۱۹ تقدیر مهمی در ایمن نگه داشتن افراد و جلوگیری از مسری کروناویروس است. اما انجام این حکم اغلب فرآیند پیچیده ای دارد و هزینه پیاده شدن است.

اکنون یک آزمایش جدید توسط دانشمندان اداره فناوری ماساچوست (MIT) مژده یک آزمایش متجاوز کم ارزش و مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش را می دهد که افراد بوسیله طور بالفعل می توانند هر روز آن را عمل دهند.

محققان راه اندازی فناوری ماساچوست و دانشگاه هاروارد به همراه همکارانشان در دانشگاه واشنگتن، مرکز تحقیقات سرطان "بی تا هاچینسون"، درمانگاه "بریگام اند ویمنز" و اداره "راگون"، یک وضع تشخیصی مبتنی بر فناوری ویرایش ژن موسوم بوسیله "کریسپر"(CRISPR) بخاطر تشخیص بلای ناگهانی کووید-۱۹ نقشه کشی کرده اند که "STOPCovid" نام دارد و می تواند داخل مدت ۳۰ دقیقه تا یک زمانه حاصل را عیان کند.

"عمر ابودایه" از محققان MITکه داخل بنیاد تشخیص بلای ناگهانی ها امر می کند، گفت: ما به آزمایش سریع حاجت داریم تا افراد بتوانند هر روز خود را آزمایش کنند و این روند سریع مسری بیماری را کاهش دهیم.

محققان آزمایش "STOPCovid" را پهلو روی ۴۰۲ ناخوش آزمایش کردند که ۲۰۲ نمونه مثبت بودند و ۲۰۰ مورد منفی شدند و دریافتند که این تست ۹۳ درصد موارد مثبت را که توسط آزمایش PCR بخاطر کووید-۱۹ گلچین شده است، اطلاع کرده است.

علاوه پهلو این، این آزمایش به سادگی ایفا می شود و نیازی به تجهیزات آزمایشگاهی تخصصی ندارد.

هدف محققان از توسعه این آزمایش این است که بوسیله راحتی درون مطب پزشکان، داروخانه ها، ساختمان های سالمندان و مدارس ادا شود.

"جولیا جونگ" از محققان این معاینه گفت: ما "STOPCovid" را توسعه دادیم تا همه کارها درون یک مرحله اجرا شود و عزیمت از یک مرحله این است که این آزمایش بوسیله نعوظ بالفعل نیازی به هیچ کارشناس و متخصصی برای انجام ندارد.

این تیم تو حال آزمایش "STOPCovid" با نمونه های اب دهان پرتاب کردن برای میسر سازی بیشتر روند فرمان است.

"فنگ ژانگ"، محقق بزرگ این مطالعه می گوید: هدف این است که این آزمایش به راحتی شایان استفاده و احساساتی باشد تا بتوانیم به سرعت و داخل کمترین زمان ممکن نمره دهیم که آیا کسی ناقل و حامل کروناویروس است یا نه.
  • ۹۹/۰۷/۱۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی